Tjena!
Ställde ner min Volvo med standard B230FK helt fungerande.
Under vintern så har jag plockat av turbo, grenrör, tryckrör-
och monterat helt nya uppgraderingsprylar så som grenrör-
Helt ny 19T Volvo turbo (Kina kopia), aluminium ic och nya-
tryckrör samt silikonkopplingar. öppen vevhusventilation så länge.
Vid uppstart så läckte det mellan turbo och grenrör för jag hade fel packning.
Motorn gick som en påse nötter... misstänkte att läckaget var orsaken.
Men även med rätt packning och tät turbo så går motorn likadant.
Låter som att den går på tre bara, det gör den också.
Konstaterat att treans inte går då jag drar ut tändkablarna en och en.
Men den får gnista på treans...
på alla såklart.
gjort komptest på morgonen idag och alla fyra låg på 10,7 - 11,2 bar, vilket är bra.
Komptest gjort med biltemas för 199:- om det har betydelse.
Rotor, fördelarlock och tändkablar helt nytt förra sommaren.
Hur kan detta problem uppstå under en vinter eller på grund av uppdateringarna?
Någon som har ett par idéer? Tacksam för svar och hjälp då bilen borde varit ute på vägarna
för en vecka sedan :-)