3195
Sök

Skramlande gångjärn till motorhuv, vad göra?

30 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
På dålig asfalt och vid kallstart vibrerar motorhuvens ena gångjärn så det skramlar på min Miata NA.
Gängorna verkar helt enkelt något för stora, så huven kan åka pyttelite uppåt och ner igen, vilket ger ett skramlande ljud.

Funderar på om det kan räcka att spreja dit något riktigt trögflytande, kanske trycka dit lite silikon eller liknande.
Men först tänkte jag höra om någon har ett bättre förslag.

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
11 juni 2012
Sniglom skrev:
På dålig asfalt och vid kallstart vibrerar motorhuvens ena gångjärn så det skramlar på min Miata NA.
Gängorna verkar helt enkelt något för stora, så huven kan åka pyttelite uppåt och ner igen, vilket ger ett skramlande ljud.

Funderar på om det kan räcka att spreja dit något riktigt trögflytande, kanske trycka dit lite silikon eller liknande.

åk till mazda å be om nya skruvar?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

30 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Dixieman skrev:
Sniglom skrev:

åk till mazda å be om nya skruvar?

Det ser ut som att det är nitat.

Sök