Har själv en 300C 2.7:a. Den drar ca 0.91 L/mil. normal körning. Har varit nere på låga 0.86 vid ren kärringkörning (sorry) men då får man tänka på sin körning. Dock är Magnum lite ovanligare och lite mer aggressiv i sin framtoning så varför inte satsa på en sån om ni har möjlighet?
Jag köpte min bil ny 2009-06-25 (Samma dag som Mickael Jackson lade tofflorna i vädret) och har fått bytt en ljusmodul på garantin. De fixade även till nya bromsskivor och ny sätesvärme i förarstolen samt uppgraderade nånting i motorn. Den går sjukt billigt!
Man ska tänka på att 2.7 är en liten maskin i en så stor bil. Den gillar att varva 4-6 tusen varv om man står på lite. Annars ligger den på 2000-2600 varv vid normal körning. Den går tyst och jag provade för några veckor sedan att ställa farthållaren på 200 Km/h. Det gick utmärkt.
En bil som rekommenderas oavsett om det står Dogde eller Chrysler i fronten. Den väcker mycket uppmärksamhet och du får vara beredd på att svara på lite frågor om bilen på ICA-parkeringen från random folk.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!