3870
Sök

Bmw 318is till turbolek!!

16 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Tjena! söker en bmw motor helst från en 318is i bra skick fullt funktionell för att göra en turbomotor till min bil  någon som har förslag även på vart jag kan köpa billiga och tåliga delar till den för en bra och ganska billig summa?? smile vill lägga mig runt 1bar eller 250hk+ iaf så skriv gärna ifall ni har några ideer eller kanske en motor att sälja smile om ni bara vill assistera mig lite ( är lite utav en nybörjare om man säger så ) så gör gärna det smile all hjälp med vad som helst är tacksamt! smile

Det som sitter i 318is är en 1.8liters rak fyra, m42b18 motor på 140hk original  för mer övrig info fråga bara så ska jag försöka säga det jag vet! smile

Mvh sebastian

3 292 Inlägg
16 juni 2012
Det kan inte bli billigt att göra ett sånt här projekt, räkna med att det kommer att kosta och att det i dom flesta fall handlar om att göra en total rebuild av hela motorn för att få den perfekt och bra, såg nån här på forumet som gjort nåt liknande o det hade gått på 20-30 tusen nåt sånt. Relativt coolt med en 318 dock eftersom dom flesta bygger på 6 cyl motorer när det handlar om BMW..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

7 275 Inlägg
16 juni 2012
Danne_1977 skrev:
Det kan inte bli billigt att göra ett sånt här projekt, räkna med att det kommer att kosta och att det i dom flesta fall handlar om att göra en total rebuild av hela motorn för att få den perfekt och bra, såg nån här på forumet som gjort nåt liknande o det hade gått på 20-30 tusen nåt sånt. Relativt coolt med en 318 dock eftersom dom flesta bygger på 6 cyl motorer när det handlar om BMW..

Har man bara lagt 20-30,000 så har man antagligen kunnat göra väldigt, väldigt mycket själv och man var bara ute efter ett enkelt snikbygge.
Men som sagt är det inte så vanligt att man bygger på bmw 4or vad jag vet.

16 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
Nej jag vet men det är runt 20 000 jag har räknat på efter att man skaffat fram motorn så. ja det kommer bli en fyra för jag vet inte om jag måste modda om motorutrymmet om jag köper typ en 6:a från en 325coupe från 93.. har alla 3-series bilar som är coupe på tidiga nittiotalet samma sorts motor utrymme och motoruppbyggnad med fästena? för jag såg en här på garaget som hade en 2.5 liters rak sexa på 200hästar i en 318is smile

3 292 Inlägg
16 juni 2012
Brains skrev:
Danne_1977 skrev:

Har man bara lagt 20-30,000 så har man antagligen kunnat göra väldigt, väldigt mycket själv och man var bara ute efter ett enkelt snikbygge.
Men som sagt är det inte så vanligt att man bygger på bmw 4or vad jag vet.

Han har ju gjort allt själv och vad han har gjort riktigt vet jag inte, men billiga grejer är det ju iaf, ska man ha riktiga saker riktigt gjort så räknar man väl med 30-60 tusen.. eller nåt.. allt är väl relativt antar jag.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Sök