Fan vad jag jobbade nu. 8 nätter i sträck så dygnet blev helt felvänd. Äntligen ledig i 4 dagar iaf. Så idag var jag ute i det fina vädret. Rullade ut bilen ur garaget och stod i det fria. Håller på att göra rent så mycket det går och letar ordentligt efter rost. Direkt mycket rost kunde jag inte hitta. Finns lite rost bak i golvet där dem locken sitter som jag tog ur. Men det ska svetsas senare. Sen fanns det värre rost där gångjärnen sitter vid passagerar dörren. Men det får jag hitta en lösning till. Kanske kapa ur och svetsa i nytt!?
Här lite bilder iaf. Ser förskräckligt ut men det börjar bli nervöst nu då det närmar sig lön och Nira i7, koppling, tryckplatta och topplocksbultar ska beställas. Sen får vi se hur det blir till nästa månad, det som behövs sen är ju grenrör, turbo och plana toppen. Sen kan det ju börja monteras. Kom ju på att jag inte har några bromsar heller då mina ok var i stort sett sönderrötna och stötdämpare och fjädrarna är helt slut också. Så det kommer nog inte bli en provåkning iår iaf.
ett tips om du ska byta fjäderben fram är att byta från typ en 940 turbo, redan där får du ju med större bromsar å vill du ha ännu större så finns det ju ett större ut bud till 940 än 240:)
Jag tänkte göra det förr men jag läste att dem är längre på 940 så om det skulle ha gått så hade det höjt bilen enormt. Den ska ju bli lite lägre . Sen så har ju allting blivit så billigt inom bildelar. Såg en som sålde sänkningskitt till 240 för 1800kr. Det är ju inga priser. Även när man köper nytt. Finns ju allt till allt och inga värstingspriser. Det är bara att vänta och se .
men du kan ju ha 940s fjäderben å köra med kortade 240 dämpare:) det var just för att du skulle kunna köra med större bromsar jag mena att du skulle byta fjäderben:)
men du kan ju ha 940s fjäderben å köra med kortade 240 dämpare:) det var just för att du skulle kunna köra med större bromsar jag mena att du skulle byta fjäderben:)
Jajajaja nu fattar jag . Ja det skulle man ju kunna göra. Synd att jag inte tänkte så mycket tidigare för jag hade en 940 som gick till skroten för ett tag sen
Slaktat grisen ännu mer idag. Planen är väll att ta loss framvagnen och bakaxeln och fixa den rosten som finns att fixa. Jag försökte ta loss bakaxeln i 3 timmar men det gick ju sådär. Väldigt rötet kan man säga så det kommer göra gott med nya bussningar och bultar. Här lite bilder.
Imorgon ska jag försöka få ner bakaxeln.. Se hur det går..
Hade lite tid idag med. Tog bort dragkroken och slipade bak lite. Ska försöka få tag på en stooooor kofot imorgon så att jag får loss bakaxeln. Fick loss framvagnen idag iaf. Igår fixade jag en hydraulisk kopplingscylinder så nu har jag nästan allt.
tycker motorummet se förjävligt ut resten se ju kanon ut, fortsätt jobba på!
Haha tack för ditt tycke. Jag ångrar mig lite med men när den är rostlagad och slipad så blir den vit istället. Vit är populärt och finns ganska många, men riktigt snyggt