17 juni 2012
Trådstartare
Hej!
Igår kväll när jag skulle iväg med bilen så var det en himla massa fukt inne i bilen, jag skulle då dra ner förar sidorutan, den var väldigt seg och kom ungefär 6 cm innan det tog stopp, jag skulle då dra upp den igen men den stannade ungefär 2 cm innan den var helt stängd, jag fortsatte kanske 4 gånger med att dra ner och upp, för varje gång jag gjorde det så kom den 1 cm längre ned, tills den bara helt utan förvarning satte sig framåt, alltså medans jag drog ner rutan så lutade den sig framåt ca 30 - 40 grader, jag blev helt paff. inte nog med det så regnade det samtidigt, så min skräck för att vatten skulle tränga in bland elektroniken var stor.
Jag svängde snabbt in på närmaste bensinstation, där gick jag ur och började vicka lite på rutan samtidigt som jag drog den upp och ner med hjälp av el hissen och försökte få den på plats, till slut sa det bara Pang! inne i dörren och rutan blev hyfsat lös. nu har jag ej vågat röra vid detta problem för rädslan att förstöra något som förhoppningsvis går att åtgärda själv.
Tror ni detta kan åtgärdas själv eller behöver man lämna in detta på en verkstad?
Mvh Patrik.