Går typ inte sänka chevan mer utan att börja bygga om den totalt som är ett måste pån om den ska bli ännu lägre fram. Kolla in S10an jag haft..... den sänkte jag ännu mer men blev okörbar o tok studsig. Man måste kunna åka med comfort oxå utan ryggproblem.
Du sänker inte bilen mer för bruden är gravid och du kallar folk som modifierar bilarna till ingen ände för att få dem så låga som möjligt för pussies? Schysst mentalitet.
Har jag kvar bilen efter vintern ska den sänkas ännu mer utan att det ska kapas sönder i den förutom fjädrarna. Tycker det är fränare o sänka en bil utan behöva regga om den. För det måste man när man monterar luft eller hydraulik för att få den så låg.
Du sänker inte bilen mer för bruden är gravid och du kallar folk som modifierar bilarna till ingen ände för att få dem så låga som möjligt för pussies? Schysst mentalitet.
Har jag kvar bilen efter vintern ska den sänkas ännu mer utan att det ska kapas sönder i den förutom fjädrarna. Tycker det är fränare o sänka en bil utan behöva regga om den. För det måste man när man monterar luft eller hydraulik för att få den så låg.
Ursäkta men det låter mest som du svamlar, och att argumentera emot nån som knappt verkar veta vad han talar om själv ger mig inte speciellt mycket, så gör vad fan du vill
Vill man regga så gör man det, eller så skiter man i det.
Du får sänka hur lite du vill, det har jag inte sagt emot, men klaga inte på dem som "kapar sönder" bilarna och därmed får bilen 2dm lägre än din och påstå att det är de som är "pussies".
Jag har sänkt allt från 740 till Scania torpedbil o Chevan är inte så svår. Så fort man kapar i ramen så åker man på regbes. Jo men hur bra går det åka med dom bilarna utan att behöva höja dom? Typ ingen som åker med en bil så låg på allmänväg utan hare bara som show. Kör truck på jobbet o det är ingen höjdare då det är lite dåligt underlag, samma sak i en totalt stum bil. Men alla har sin åsikt då vi typ bor i ett fritt land.
Jag har ca 8cm som lägsta punkt på min 850 har inte nå större problem att ta mig fram Stötigt går det ju, har nästan aldrig tagit i i dagskörningen, men man får ju tänka sig lite för Men till vintern kommar den att höjas igen
det är upp till var och en som kör hur lågt dom än kör, sen betyder det inte att allt måste gå sönder heller beroende på körning och underhåll av knutar lager, visst tråg får man räkna med att de kan gå sönder men fortfarande static.. och hardcore menade jag på att det är emot bags.
Jag har ca 8cm som lägsta punkt på min 850 har inte nå större problem att ta mig fram Stötigt går det ju, har nästan aldrig tagit i i dagskörningen, men man får ju tänka sig lite för Men till vintern kommar den att höjas igen
8 är lagom tror jag. Kollade på din bil och den var klockren med 8
det är upp till var och en som kör hur lågt dom än kör, sen betyder det inte att allt måste gå sönder heller beroende på körning och underhåll av knutar lager, visst tråg får man räkna med att de kan gå sönder men fortfarande static.. och hardcore menade jag på att det är emot bags.
Mycket mer undehåll att köra med låg bil?
njaa inte direkt så men bör se över knutarna/bussningarna ta bort sten som har samlats osv visst det tar stryk, det kan man inget än påstå men så länge man har koll det mesta så är allt i sin ordning
sen får resten uttrycka sig vad dom tycker , men i min åsikt när jag kör lågt så är det så iaf hittills har det inte hänt något med mina knutar ell bussningar, men tråget har jag fått byta 3 ggr dock, men det är en helt annan 5a det
Jag förstår båda sidorna av bags vs static. Men fördelarna med bags är så otroligt många fler än static. Ganska säker på att det blir bags på min 740 framöver
Jag förstår båda sidorna av bags vs static. Men fördelarna med bags är så otroligt många fler än static. Ganska säker på att det blir bags på min 740 framöver
Bags, static? vad är det för nåt?
bags = airride static = coilovers för snabb förklaring
det är upp till var och en som kör hur lågt dom än kör, sen betyder det inte att allt måste gå sönder heller beroende på körning och underhåll av knutar lager, visst tråg får man räkna med att de kan gå sönder men fortfarande static.. och hardcore menade jag på att det är emot bags.
Mycket mer undehåll att köra med låg bil?
njaa inte direkt så men bör se över knutarna/bussningarna ta bort sten som har samlats osv visst det tar stryk, det kan man inget än påstå men så länge man har koll det mesta så är allt i sin ordning
sen får resten uttrycka sig vad dom tycker , men i min åsikt när jag kör lågt så är det så iaf hittills har det inte hänt något med mina knutar ell bussningar, men tråget har jag fått byta 3 ggr dock, men det är en helt annan 5a det
Jag förstår båda sidorna av bags vs static. Men fördelarna med bags är så otroligt många fler än static. Ganska säker på att det blir bags på min 740 framöver
Bags, static? vad är det för nåt?
bags = airride static = coilovers för snabb förklaring
njaa inte direkt så men bör se över knutarna/bussningarna ta bort sten som har samlats osv visst det tar stryk, det kan man inget än påstå men så länge man har koll det mesta så är allt i sin ordning
sen får resten uttrycka sig vad dom tycker , men i min åsikt när jag kör lågt så är det så iaf hittills har det inte hänt något med mina knutar ell bussningar, men tråget har jag fått byta 3 ggr dock, men det är en helt annan 5a det
Är det vid ALL sänkning man måste se över detta?
tja det är väl så antar jag jag kör ju static max sänkning + lite till så det är bra o ha hemma saker o ting
njaa inte direkt så men bör se över knutarna/bussningarna ta bort sten som har samlats osv visst det tar stryk, det kan man inget än påstå men så länge man har koll det mesta så är allt i sin ordning
sen får resten uttrycka sig vad dom tycker , men i min åsikt när jag kör lågt så är det så iaf hittills har det inte hänt något med mina knutar ell bussningar, men tråget har jag fått byta 3 ggr dock, men det är en helt annan 5a det
Är det vid ALL sänkning man måste se över detta?
tja det är väl så antar jag jag kör ju static max sänkning + lite till så det är bra o ha hemma saker o ting
men själva helheten varför du frågar alla dessa frågor.. vad hade du tänkt dig för fälgar på ? tum? hur breda ? och vad för sänkning hade du tänkt o använda ? coilovers, sänkningssats ? kapa ? osv ere på s40 du skall sänka på ?
men själva helheten varför du frågar alla dessa frågor.. vad hade du tänkt dig för fälgar på ? tum? hur breda ? och vad för sänkning hade du tänkt o använda ? coilovers, sänkningssats ? kapa ? osv ere på s40 du skall sänka på ?
Alla dessa frågor.. xD Nae vars. Nej det är inte på S40in, den är redo att köras till skroten typ.. Så det blir antagligen på nästa bil. Vet inte vad som är bäst, Coilovers eller Sänkningssats?
men själva helheten varför du frågar alla dessa frågor.. vad hade du tänkt dig för fälgar på ? tum? hur breda ? och vad för sänkning hade du tänkt o använda ? coilovers, sänkningssats ? kapa ? osv ere på s40 du skall sänka på ?
Alla dessa frågor.. xD Nae vars. Nej det är inte på S40in, den är redo att köras till skroten typ.. Så det blir antagligen på nästa bil. Vet inte vad som är bäst, Coilovers eller Sänkningssats?
en bra debatt fråga om sänkningen där
fördel coils är ju att du kan höja bilen till besiktingen och du kan sänka bilen hur mkt du vill i stort sett
har nu kört med coils i över 2 år och aldrig haft problem med dom, vad hade du tänkt för bil då ?
men själva helheten varför du frågar alla dessa frågor.. vad hade du tänkt dig för fälgar på ? tum? hur breda ? och vad för sänkning hade du tänkt o använda ? coilovers, sänkningssats ? kapa ? osv ere på s40 du skall sänka på ?
Alla dessa frågor.. xD Nae vars. Nej det är inte på S40in, den är redo att köras till skroten typ.. Så det blir antagligen på nästa bil. Vet inte vad som är bäst, Coilovers eller Sänkningssats?
en bra debatt fråga om sänkningen där
fördel coils är ju att du kan höja bilen till besiktingen och du kan sänka bilen hur mkt du vill i stort sett
har nu kört med coils i över 2 år och aldrig haft problem med dom, vad hade du tänkt för bil då ?
Är det svårt att höja den, eller skruvar man bara? Och hur vet man att man har exakt lika många MM på alla sidor? VW, eller nån typ av Audi.
Alla dessa frågor.. xD Nae vars. Nej det är inte på S40in, den är redo att köras till skroten typ.. Så det blir antagligen på nästa bil. Vet inte vad som är bäst, Coilovers eller Sänkningssats?
en bra debatt fråga om sänkningen där
fördel coils är ju att du kan höja bilen till besiktingen och du kan sänka bilen hur mkt du vill i stort sett
har nu kört med coils i över 2 år och aldrig haft problem med dom, vad hade du tänkt för bil då ?
Är det svårt att höja den, eller skruvar man bara? Och hur vet man att man har exakt lika många MM på alla sidor? VW, eller nån typ av Audi.
nee bara to bort däcken och börja skriva, så antingen räknar du gängorna från botten och upp eller så använder du måttband eller dylikt o mäter vips så är det klart på med däcken tuta o kör
Jag förstår båda sidorna av bags vs static. Men fördelarna med bags är så otroligt många fler än static. Ganska säker på att det blir bags på min 740 framöver
Bags, static? vad är det för nåt?
bags = airride static = coilovers för snabb förklaring
Nja, static kan vara original fjäderben också, eller bladfjädrar, 4-länk, eller för den delen ingenting alls.
Static betyder i princip stillastående, och menas med icke-justerbar fjädring.