4027
Sök

Klickande ljud från ratten, VW Golf 1.4 TSI DSG 2008a

87 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Hej!
Har en
Volkswagen golf 2008a 1.4 TSI DSG låda.
Gått 12200 mil.

Sen en tid tillbaka har ett ljud likt ett relä som slår uppstått, och det klickar hela tiden när det väl uppstår, men de kommer oavsett om jag svänger eller inte och det kommer ibland och ibland inte, och det låter som att de kommer ifrån rattens område.

Vad kan detta vara för fenomen?

Tacksam
för svar!

87 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Ingen som har ett bra svar? smile

274 Inlägg
18 juni 2012
Relä till nå regnsensorer? torkarna går inte på när det klickar?

87 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Har inga regnsensorer på min vad jag vet, vad menar du med torkarna går inte på när det klickar?

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
18 juni 2012
Tädningslåset börjar nog glappa.. MInns att jag höll på med en golf mk5 för nåt år sen och det tickade från ratten. Det visade sig att det var starttändkontakten som började glappa. Jag bytte hela tändningslåset.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

87 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Hehe okej, finns det något bra sett att bekräfta att de är tändningslåset eller är det bara att köpa nytt och hoppas? wink

87 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
vad kostar detta och är det svårt att byta om man är praktiskt lagd? smile

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
19 juni 2012
Bort med kåpor runt ratten, ratt, airbag, rattvinkelgivare, spakar osv. Dra ut rattaxeln så långt det går.. Det sitter 2st jåklit dryga brytskruvar där som måste kapas eller borras ur.

Jag har för mig att jag kände mig fram när jag hörde oljudet och det uppstod nånform a liten vibration, men det var länge sen som sagt

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Sök