Har köpt en Audi A4 Avant 1.8TS 04:a (B6) som jag är mycket nöjd med! Dock så skulle jag vilja höja den två cm (eller någon cm till) pga. att jag kör mycket på grusvägar uppe i norrland som är halvt dåliga etc. och vill även ha lite högre markfrigång för det andra halvåret då det är massa vitt på backen.
Har googlat runt lite men utan vettiga svar, står att Dalhems ska ha någon höjningssats för Audi men jag hittar den inte, hittar bara en universal som höjer 2 tum > http://dalhems.se/Product.aspx?guid=291 … 712f0c78a5
Hur går man tillväga när man höjer en bil? Är det krångligt? Dyrt? Vilket är det bästa sättet och eventuella problem man kan stöta på?
Vore otroligt tacksam för svar! /Mvh Patrik
"Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid tidpunkten för kollisionen?" Åklagaren frågar ett vittne i en engelsk domstol.
Kasta på ett par orginalfjädrar som sitter på vanliga 1,8t. eftersom du har en TS så är det 20mm lägre än vanliga T.
Schyst! Dessa kan väl inte vara speciellt dyra? Men är det bara själva fjädern man byter eller hela dämparen? Tänkte om man ändå ska byta så kan man väl byta till 4cm höjning eller liknande?
/Patrik
"Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid tidpunkten för kollisionen?" Åklagaren frågar ett vittne i en engelsk domstol.
Vet faktiskt inte om den är olika dämpare, kanske att de är lite stummare på TS. annars har jag ett par orginalfjädrar liggandes om du är intresserad.
Ska ta och ringa någon VAG-verkstad och höra, om det funkar med ett par orginaldämpare så vore ju det toppen isåfall! Hör av mig på pm och det skulle bli aktuellt
//Patrik
"Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid tidpunkten för kollisionen?" Åklagaren frågar ett vittne i en engelsk domstol.
Vet faktiskt inte om den är olika dämpare, kanske att de är lite stummare på TS. annars har jag ett par orginalfjädrar liggandes om du är intresserad.
Ska ta och ringa någon VAG-verkstad och höra, om det funkar med ett par orginaldämpare så vore ju det toppen isåfall! Hör av mig på pm och det skulle bli aktuellt
//Patrik
"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström
Pratade med någon på Nordicaudi och enligt honom var man tvungen att göra en 4-hjuls inställning om man ska höja den över orginal, ex 4cm. Vet inte riktigt vad en 4-hjuls inställning innebär men om det kommer bli krångligt så kommer jag nog bara höja den 2cm med orginalfjädrar. Eller måste man byta hela dämparna?
//Mvh Patrik
"Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid tidpunkten för kollisionen?" Åklagaren frågar ett vittne i en engelsk domstol.
4hjulsinställning gör man för att den ska diffa korrekt. Byter du en länkarm måste 4hjulsinställning också göras.
Du bör nog byta dämparna också, har de suttit på över 10 000mil så har de hittat ett arbetsläge under körning, och byter man då bara fjädrar så slits dom nog rätt fort och du får byta vilketsom senare. Har själv funderat på en sänkning å var inne på bara fjädrar först, men insåg ganska så snabbt att dämparna skulle inte hålla på deras nya arbetsnivå.
4hjulsinställning gör man för att den ska diffa korrekt. Byter du en länkarm måste 4hjulsinställning också göras.
Du bör nog byta dämparna också, har de suttit på över 10 000mil så har de hittat ett arbetsläge under körning, och byter man då bara fjädrar så slits dom nog rätt fort och du får byta vilketsom senare. Har själv funderat på en sänkning å var inne på bara fjädrar först, men insåg ganska så snabbt att dämparna skulle inte hålla på deras nya arbetsnivå.
Varför gör 4-hjulsinställning efter byte länkarm?
Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!