som sagt,motorlampan började lysa ikväll efter att jag vart ute o kört en stund med en polare. stannade vid ett ställe och skulle ta en cigg o då lät jag bilen stå tänd,men när jag går in i bilen igen så har motorlampan börjat lysa. Vi stängde av bilen o väntade lite sen så kollade vi olja och glykol o slangar,sladdar allt typ man hör inga missljud från motorn eller nåt sånt allt låter helt normalt o bilen går helt normalt oxå.
som sagt,motorlampan började lysa ikväll efter att jag vart ute o kört en stund med en polare. stannade vid ett ställe och skulle ta en cigg o då lät jag bilen stå tänd,men när jag går in i bilen igen så har motorlampan börjat lysa. Vi stängde av bilen o väntade lite sen så kollade vi olja och glykol o slangar,sladdar allt typ man hör inga missljud från motorn eller nåt sånt allt låter helt normalt o bilen går helt normalt oxå.
Någon som har en anning om vad det kan vara?
Lämpligast är nog att göra en felkodsundersökning och se vad den säger, kan ju vara många olika saker som tänder motorlampan.
hoppas det blir så på min me , hade nåt el fel i bilen för 1 månad sen men dom kopplade om elen då och det fixade sig.. då va det antispinn och elektroniskstartspärr lampan som tändes då och då.. men kan det va min lmm som är kass?
så idag va jag på volvo o kollade, dom gjorde inget test men sa att lampan kommer slockna av sig själv när datan fattat att det inte är något fel.. för som sagt bilen går ju utan några problem.. killen på verkstan sa att det kan vara nåt me bränslet som kommit in "fel" o då har datan uppfattat det som ett motorfel.. kan det killen säga verkligen stämma?