3340
Sök

Motorlampan lyser på s40 -04

177 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
som sagt,motorlampan började lysa ikväll efter att jag vart ute o kört en stund med en polare.
stannade vid ett ställe och skulle ta en cigg o då lät jag bilen stå tänd,men när jag går in i bilen igen så har motorlampan börjat lysa.
Vi stängde av bilen o väntade lite sen så kollade vi olja och glykol o slangar,sladdar allt typ tongue
man hör inga missljud från motorn eller nåt sånt allt låter helt normalt o bilen går helt normalt oxå.

Någon som har en anning om vad det kan vara?

37 Inlägg
24 september 2006
vaalle skrev:
som sagt,motorlampan började lysa ikväll efter att jag vart ute o kört en stund med en polare.
stannade vid ett ställe och skulle ta en cigg o då lät jag bilen stå tänd,men när jag går in i bilen igen så har motorlampan börjat lysa.
Vi stängde av bilen o väntade lite sen så kollade vi olja och glykol o slangar,sladdar allt typ tongue
man hör inga missljud från motorn eller nåt sånt allt låter helt normalt o bilen går helt normalt oxå.

Någon som har en anning om vad det kan vara?

Lämpligast är nog att göra en felkodsundersökning och se vad den säger, kan ju vara många olika saker som tänder motorlampan.

Lycka Till smile

3 295 Inlägg
1 639 Inlägg
24 september 2006
Kör du med öppet filter ? Om du gör det så har du nog svaret där.. Förstörd LMM

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

177 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
jag har inget av det,bilen är helt orginal i maskinrummet,ingen dump,inget öppet filter eller så.

1 639 Inlägg
24 september 2006
Lurigt, är nog bäst du åker till Volvo så dom får kolla vad det är för felkod

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

177 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
jo jag får göra det imån smile
tycker bara att det är konstigt att den helt plöstligt började lysa..bilen går ju helt normalt och allt funkar som d ska..

1 639 Inlägg
24 september 2006
Farsans s40 började oxå lysa, men lampan slocknade efter ett tag, har varit släckt sedan dess... Dom hade ingen förklaring på Volvo..

177 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
hoppas det blir så på min me tongue, hade nåt el fel i bilen för 1 månad sen men dom kopplade om elen då och det fixade sig.. då va det antispinn och elektroniskstartspärr lampan som tändes då och då..
men kan det va min lmm som är kass?
Senast redigerat av vaalle (24 september 2006)

177 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
så idag va jag på volvo o kollade, dom gjorde inget test men sa att lampan kommer slockna av sig själv när datan fattat att det inte är något fel.. för som sagt bilen går ju utan några problem..
killen på verkstan sa att det kan vara nåt me bränslet som kommit in "fel" o då har datan uppfattat det som ett motorfel..
kan det killen säga verkligen stämma?

Sök