2502
Sök

Chip saab 9-3

176 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
#1
hejsan. Undrar om det det finns någon som chippar saabar billigt runt smålands området ?

Har en Saab 9-3 2.0ltt 154 hk 2000 årsm.

Helst billigare än typ bsr och dom.

någon privat ?  Mvh Leo

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

Pedal To The Metal
750 Inlägg
29 juni 2012
#2
volvo_turbo_v40 skrev:
hejsan. Undrar om det det finns någon som chippar saabar billigt runt smålands området ?

Har en Saab 9-3 2.0ltt 154 hk 2000 årsm.

Helst billigare än typ bsr och dom.

någon privat ?  Mvh Leo

Jag kan skrämma upp din box lite.. Håller till i växjö..

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

176 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
#3
måste man sätta på magnetventiler å grejer eller ?

Hur mkt ska du ha för att fixa den då tongue ?

Torpis här på garaget skulle ha 3000 kr för demontering och montering samt en pysventil istället för magnetventil och slangpaket. blir ett stadigare ladd tydligen. Mvh

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

75 Inlägg
3 augusti 2012
#4
Jag har också en 2.0ltt som jag skulle vilja få in lite fler hästar i, men har fan inte råd me nåt chip på bsr eller liknande... Skulle vara tacksam för lite tips på hur man kan göra, billigast möjligt utan att förstöra bilen då haha!


1 062 Inlägg
6 augusti 2012
#5
volvo_turbo_v40 skrev:
måste man sätta på magnetventiler å grejer eller ?

Hur mkt ska du ha för att fixa den då tongue ?

Torpis här på garaget skulle ha 3000 kr för demontering och montering samt en pysventil istället för magnetventil och slangpaket. blir ett stadigare ladd tydligen. Mvh

Pysventil? Stadigare ladd?  Och vad skulle man ställa in laddtrycket pådå?
Original ligger det på långt under 1bar vid max effekt på tex en 200hk bil medan man har ca 1bar vid max vrid.
Med en pysventil så tappar du antingen vridmoment med ett ladd under 1bar om man nu inte tänker ladda 1bar eller med vid säg 6000rpm också? 100% mera än original?

Nej, dit med en magnetventil och flasha om boxen så lirar allt som det ska på bästa tänkbara sätt!


M.V.H.


1 036 Inlägg
6 augusti 2012
#6
Megalomaniacal skrev:
Jag har också en 2.0ltt som jag skulle vilja få in lite fler hästar i, men har fan inte råd me nåt chip på bsr eller liknande... Skulle vara tacksam för lite tips på hur man kan göra, billigast möjligt utan att förstöra bilen då haha!

har du inte råd ska du inte trimma, o ska du köra pysventil så får du nog öppna plånboken ännu mera efter några mil wink


1 062 Inlägg
6 augusti 2012
#7
Mangisen skrev:
Megalomaniacal skrev:
Jag har också en 2.0ltt som jag skulle vilja få in lite fler hästar i, men har fan inte råd me nåt chip på bsr eller liknande... Skulle vara tacksam för lite tips på hur man kan göra, billigast möjligt utan att förstöra bilen då haha!

har du inte råd ska du inte trimma, o ska du köra pysventil så får du nog öppna plånboken ännu mera efter några mil wink

Nu är ju B2X4 spisarna rätt tåliga på många sätt men vill det sig illa och något händer med tex bränslesystemet, ja då kan det vara godnatt efter lite fullgasa på motorvägen.
På en rostig bruksbil som inget är värt kan man säkert pysa upp den utan att ha dåligt samvete  wink


M.V.H.


Forummoderator
10 576 Inlägg
6 augusti 2012
#8
AndreasPlars skrev:
Nej, dit med en magnetventil och flasha om boxen så lirar allt som det ska på bästa tänkbara sätt!


M.V.H.

Om allt är friskt och att man köper original magnetventil ja :-)

Börjar man söka runt lite så finner man snabbt att det ger trubbel ganska ofta. ilarna är ju inte nya längre direkt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 915 Inlägg
6 augusti 2012
#9
Surfade in på denna sida häromdagen, när jag letade delar till mina föräldrars saab 9-5.
http://www.gdmperformance.se/steg-1/42-saab-9-3.html
2500kr för steg1, 230HK/345NM till saab 9-3 2,0T 99-00. för mjukvara, T7 magnetventil inkl slangsats och nya tändstift.

Han verkar ha bra omdöme på stcs iaf, men googla så kanske ni finner mer erfarenheter.
Håller till i Hyllinge, vart det nu ligger..

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

1 062 Inlägg
6 augusti 2012
#10
Louksor skrev:
Surfade in på denna sida häromdagen, när jag letade delar till mina föräldrars saab 9-5.
http://www.gdmperformance.se/steg-1/42-saab-9-3.html
2500kr för steg1, 230HK/345NM till saab 9-3 2,0T 99-00. för mjukvara, T7 magnetventil inkl slangsats och nya tändstift.

Han verkar ha bra omdöme på stcs iaf, men googla så kanske ni finner mer erfarenheter.
Håller till i Hyllinge, vart det nu ligger..

Låter inte fel! Dessutom så verkar ju boxen justeras och kallibreras om så att du kan köra med den betydligt billigare T7 ventilen som också verkar hålla riktigt bra.

M.V.H.



Sök