3553
Sök

Vad pallar en AAN-spis?

Ustkaka
506 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#1
Har i tankarna att bygga på någon bil. Hörde på stan att Audis AAN ska vara något.
Men hur mycket tål hon utan att öppna motorn?
Vi pratar en S6, C4 (osäker på årtal men har för mig att det är en -95.)
hade tänkt att i stora drag byta grenrör, turbo, och ev. sprut
org. 6-vxl till endast bakhjulen.

Vilket ger sig först, och när?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

747 Inlägg
27 juni 2012
#2
Bakaxel / Drivaxlar om du bara ska köra bakhjulsdrift.

/ Toni Larsson

37 Inlägg
27 juni 2012
#3
Stakarna är väl nr1 på uppgraderingslistan. (räcker till strax över 400-450hk)
Sen byta kammarna till 7a kammar.


Ustkaka
506 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#4
jockejansson skrev:
Stakarna är väl nr1 på uppgraderingslistan. (räcker till strax över 400-450hk)
Sen byta kammarna till 7a kammar.

Ok, är en hx40 overkill för att uppnå ~400hk?
Hur många bar kan man våga sig på att ladda?

Hur verkar det med kopplingen föresten?
Senast redigerat av Sami-B (27 juni 2012)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

37 Inlägg
29 juni 2012
#5
Oöppnad bottendel med original kammar är det nog ingen mening att byta sprut för,
Och då är hx40 lite väl stor. En annan fråga är väl hur länge en orenoverad motor håller för 400hk. Den kanske behöver nya lager,kolvringar eller venilstyrningar?


Ustkaka
506 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
#6
jockejansson skrev:
Oöppnad bottendel med original kammar är det nog ingen mening att byta sprut för,
Och då är hx40 lite väl stor. En annan fråga är väl hur länge en orenoverad motor håller för 400hk. Den kanske behöver nya lager,kolvringar eller venilstyrningar?

Vad bra, men hur gör man med originalsprutet? Lämnar in för omprogramering? eller bara en liten lätt söndags-chippning?
Motorn är i fint skick och 50+ ägd sedan ny, så vi får väll se vad den egentligen tål :p

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

37 Inlägg
1 juli 2012
#7
endast chippning sätter väl stop runt 300hk
Men om du söker på "audi s4" årsmodeller mellan -92 till -97 (här på garaget) så får du upp hundratals från 220hk och uppåt. då kan du jämföra och se vad som krävs.

själv hade jag mer strul med min 270hk s4 1,2 bar (standard endast chippad) koppling, vxl låda, ventilkåpspackning m.m än min audi 100 som laddar 2,6.  (med andra ord: det lönar sig att vara lite seriös från början.)

vad är det för avgashus på din hx40?


61 Inlägg
18 juli 2012
#8
Dubbelt så stora spridare och dubbla arean på luftmassmätaren fungerar ju långt på en BMW. Borde väl funka på en audispis också?? Sen en större turbo o ladda tills motorn säger stopp.

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\


Sök