3413
Sök

Bästa navigatorn

466 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
Funderar på att skaffa mig en bra navigator men vet inte vilken jag ska ta
Vill ha en som inte kostar skjortan att uppdatera och är väldigt detaljerad mm
Tydlig i displayen mm och lätt använd

om nån vet nån  bra så skriv gärna ner namn och ev länk till navigatorn

Christer

Christer *Dieselkungen*

Administratör
2 980 Inlägg
24 september 2006
testa söka det va inte länge sen det va uppe en sånhär tråd.....mvh

En kopp av den svarta såsen...

1 414 Inlägg
24 september 2006
Jag har en Navman ICN720 och den är ruskigt bra, den klarar flygstandard vilket är att den får max visa 5 m fel. Normala navigatorer utan extern antenn klarar oftast inte bättre än 10-15 m.

ICN720 klarar även av att läsa sjö och flygkartor bara genom att byta SD kort och starta om den... En annan fördel är även att den klarar alla POI (point of interest) ifrån samtliga garmin system (största gps tillverkaren i världen).

Uppdateringen är kanske inte lika snabb som tex Mio's system dock flyter det på bra ändå.

Här kan du läsa mer om den:
http://www.navman.com/Documents/InCar/E … ies_EN.pdf

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Administratör
11 960 Inlägg
24 september 2006
Tomtom ska jag ha iallafall när det släpps till min m600i. Nu får jag nöja mig med tomtom5 till min Motorola A925 som jag hade liggandes. Kör ihop med en bluetooth-GPS. Funkar utmärkt, men det ska bli skönt att ha det direkt på min vanliga mobil.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

466 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
chrizz skrev:
Tomtom ska jag ha iallafall när det släpps till min m600i. Nu får jag nöja mig med tomtom5 till min Motorola A925 som jag hade liggandes. Kör ihop med en bluetooth-GPS. Funkar utmärkt, men det ska bli skönt att ha det direkt på min vanliga mobil.

När släpps den nya tom tom då
va hammnar den på i pris
har den röst navigering me

Christer *Dieselkungen*

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
24 september 2006
jag har en mio c710 funkar perfekt

Administratör
11 960 Inlägg
24 september 2006
Ghost Rider skrev:
chrizz skrev:

va hammnar den på i pris

www.tomtom.com

Finns inget pris än tror jag då det inte är leveransklart för mobiltelefoner, men för PDA finns det verkar det som

Röstnavigering har det... det har allt du kan tänkas vilja ha antagligen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

466 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
chrizz skrev:
Ghost Rider skrev:
chrizz skrev:

va hammnar den på i pris

www.tomtom.com

Finns inget pris än tror jag då det inte är leveransklart för mobiltelefoner, men för PDA finns det verkar det som

Röstnavigering har det... det har allt du kan tänkas vilja ha antagligen.

Aha oki ska kolla runt lite men tips är välkommet

Christer *Dieselkungen*

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
25 september 2006
satsa på telias gps till mobiltelefoner. 1295 för startpaketet och sedan 500kr halvåret för abonnemanget. senaste uppdateringen och lätt att slå in destination har du telefonnumret slår du in det och söker som på eniro och du har vägen till resmålet klart.

http://www.telia.se/privat/katalog/Visa … mp;tabId=0

Smoke Tires Not Drugs.

2 751 Inlägg
25 september 2006
Lincoln såklart :-P

Who Djaa bless no man curse

2 751 Inlägg
25 september 2006
Hahhaha kolla vad jag hittade om GPS:er

Hur stor är då noggranheten? Civila mottagare brukar klara ca. 15 m noggrannhet, tekniskt, i teorin. Nu är det så att USA;s försvar stör denna noggrannhet lite genom att använda något som man kallar för SA (selective availability), fritt översatt, selektiv åtkomst. Med SA aktiverat kan noggranheten minska, upp till maximalt 100 m. Oftast brukar de (USA;s försvar) nöja sig med att minska noggranheten till ca. 30 m. Varför gör dom då på detta viset? Ja, det kan man ju fråga sig. Orsaken är att, p.g.a. att detta till en början var för militära ändamål så är man rädd för att terrorister skulle använda systemet till samma ändamål som USA hade tänkt sig, mycket träffsäkra bomber.

jävla själviska fittor!

Who Djaa bless no man curse

Envis optimist
454 Inlägg
25 september 2006
Garmin har farsan och den tycker jag fungerar bra! Lätt att ladda ner poi:s också med t.ex. alla fartkameror.

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
25 september 2006
n0b0dy_ skrev:
Hahhaha kolla vad jag hittade om GPS:er

Hur stor är då noggranheten? Civila mottagare brukar klara ca. 15 m noggrannhet, tekniskt, i teorin. Nu är det så att USA;s försvar stör denna noggrannhet lite genom att använda något som man kallar för SA (selective availability), fritt översatt, selektiv åtkomst. Med SA aktiverat kan noggranheten minska, upp till maximalt 100 m. Oftast brukar de (USA;s försvar) nöja sig med att minska noggranheten till ca. 30 m. Varför gör dom då på detta viset? Ja, det kan man ju fråga sig. Orsaken är att, p.g.a. att detta till en början var för militära ändamål så är man rädd för att terrorister skulle använda systemet till samma ändamål som USA hade tänkt sig, mycket träffsäkra bomber.

jävla själviska fittor!

Det finns inte någon störning på GPS systemet längre. På grund av att Europa håller på att bygga upp ett eget system GALILEO med egna satelliter och vad som nu krävs. I med att detta är på frammarsch så kommer ingen att vara intresserad utav att använda GPS systemet längre och Amerikanerna förlora inkomster från alla de som använder sig utav deras system. På Lantmäteriets hemsida framgår tydligt att signalen är borta.

http://www.lantmateriet.se/templates/LM … px?id=4953

31 Inlägg
25 september 2006
Har en Tomtom One som funkar bra.
Den har bluetooth så man kopplar upp sig till internet via telefonen och kan hämta trafikinfo för att se vägarbeten t.ex. Kolla väder, hämta mail m.m.
Har laddat hem en massa poi´s till den med, fartkameror, fiskeställen bla smile
Inte farligt dyr heller, under 4000:-

http://www.tomtom.com/products/product. … amp;Lid=18

466 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare

Christer *Dieselkungen*

1 639 Inlägg
23 oktober 2006
Köpte en Navman F20 för 2k (!!!)
GRYMT prisvärd är den... Suverän bild, med många olika visningslägen och alla funktioner man behöver. Har nodenkartor från början och en plats för SD kort med andra kartor. Man kan även prenna på info om fartkameror hos navman, kostade inte så mycket för ett år och då ingick fria uppdateringar ! Använde en Garmin förut som kostade nästan 7k, den var förvisså 2 år gammal men denna är ljusår bättre än denna Garmin...

Grymt bra GPS för det priset !!!! Rekomenderas !!!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Sök