2447
Sök

Vad är det bästa du vet i trafiken?

Stölle
199 Inlägg
4 juli 2012
#81
Tror det va inlånd patrull, för bägge två hade fel dialekt för att va från K-D , så kan ha vart därför.
Är rätt många ggr man fått snea blickar från poliser o väktare när man kommer på cykelvägar,gågator,torg m.m med jourbil. Vissa vill nog inte riktigt inse att man måste fram ibland.
Killen som gav mig diesel va en utöver det vanliga, så ville verkligen betala honom. Jag menar, ge bort 20L diesel till en företagsbil i ett företag som inte lider ekonomisk förlust av att ringa assistans för några tusen kr,det är inte många som ens skulle ha stannat menar ja.

Jag anar ugglor som får kläder.

6 616 Inlägg
4 juli 2012
#82
De som kan "The Alfa wave" :>

De som kan högerregeln och använda blinkers är nästan lika skoj

De/Dem

Avstängd
10 388 Inlägg
4 juli 2012
#83
Malheus skrev:
De som kan "The Alfa wave" :>

De som kan högerregeln och använda blinkers är nästan lika skoj
Alfa-wave kan inte vara så vanligt...menar, Alforna står väl mest i garaget eller vid vägkanten och blir skruvade på? wink tongue (sorry, kunde inte låta bli)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

SSS -12
3 217 Inlägg
4 juli 2012
#84
Jag kan finna viss utopi i när någon ska svänga vänster på enkelfilig väg och ej möter några bilar och därför går ut i mötande körfält för att bakomvarande kan köra förbi obehindrat!

Sen uppskattar jag som lastbilschaufför när folk tar hänsyn till att jag blinkar ut i omkörningsfilen på motorvägen, då det i 99 fall av 100 beror på att där finns hinder framför mig i form av stillastående bilar i vägren eller dylikt.

Ska jag sedan bli riktigt lycklig så bör det ske ett mirakel som gör att samtliga håller angivna hastigheter på vägarna, i synnerhet att de håller hastigheterna uppe, då det är fullständigt omöjligt att köra om dessa bilar med 45 tons lastbil från 60 - 80 km/h på backig, kurvig och skymd landsväg. För även om man saknar tidspress, så är det fruktansvärt enerverande att ligga bakom någon som kör ryckigt och pendlar i hastighet! Med tanke på att en lastad lastbil gör 50 - 80 km/h på mer än 25 sekunder såvida vägen inte saknar lutning.

Men annars utöver semesterfirare så får jag väl säga att bilister överlag visar god hänsyn till lastbilar på väg. Alla ger sig ut med samma insatser, livet... Var rädda om er, smäller det, då smäller det rejält! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 046 Inlägg
12 juli 2012
#85
Folk med husvagn eller husbil, vinkar alltid trevligt så ger dom en vink tillbaks. Dom flesta verkar riktigt schysta!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Yawn...
3 151 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#86
Folk som vinkar i allmänhet, det är trevligt. smile

2 046 Inlägg
12 juli 2012
#87
Mervolic skrev:
Folk som vinkar i allmänhet, det är trevligt. smile
Exakt, händer även med mopedister. Alltid trevligt! smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
12 juli 2012
#88
kanske lite off topic. säg till isf smile
Iaf det bästa jag vet i trafiken. Är när man ligger ett par tre bilar på rad i ungefär samma hastighet och man är ute och glider på typ en roadtrip över dagen och när man kmr in i en ny stad/nytt samhälle och folk tittar på bilarna och ler och kanske ger tummen upp elr nått smile

Go Hard Or Go Home

Forummoderator
26 289 Inlägg
12 juli 2012
#89
jocke855R skrev:
kanske lite off topic. säg till isf smile
Iaf det bästa jag vet i trafiken. Är när man ligger ett par tre bilar på rad i ungefär samma hastighet och man är ute och glider på typ en roadtrip över dagen och när man kmr in i en ny stad/nytt samhälle och folk tittar på bilarna och ler och kanske ger tummen upp elr nått smile
Tycker inte jag är offtopic i alla fall.
Och jag håller med. Det är en oerhört trevlig känsla när man blir sedd i trafiken, eller ännu hellre när folk kommer fram till en på till exempel bilträffar eller liknande, och berättar nåt positivt om ens bil.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
12 juli 2012
#90
Mack skrev:
jocke855R skrev:
kanske lite off topic. säg till isf smile
Iaf det bästa jag vet i trafiken. Är när man ligger ett par tre bilar på rad i ungefär samma hastighet och man är ute och glider på typ en roadtrip över dagen och när man kmr in i en ny stad/nytt samhälle och folk tittar på bilarna och ler och kanske ger tummen upp elr nått smile
Tycker inte jag är offtopic i alla fall.
Och jag håller med. Det är en oerhört trevlig känsla när man blir sedd i trafiken, eller ännu hellre när folk kommer fram till en på till exempel bilträffar eller liknande, och berättar nåt positivt om ens bil.
För ett tag sen när ja körde in på våran camping där vi har husvagnen. en sen kväll runt 10 halv 11 kanske. 10-talet personer bara står och tittar på bilen och småler lite grann smile unga som gamla! då njöt jag!!!roll

Go Hard Or Go Home

Yawn...
3 151 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#91
jocke855R skrev:
... då njöt jag!!!roll
Förstår det! smile Din historia var inte alls off topic, precis sådant som är tänkt att tas upp i den här tråden!

Håller med om att det är helt underbart när folk lägger märke till att man finns där, särskilt om man kör en finare bil som man vill ska bli uppmärksammad!

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
12 juli 2012
#92
Mervolic skrev:
jocke855R skrev:
... då njöt jag!!!roll
Förstår det! smile Din historia var inte alls off topic, precis sådant som är tänkt att tas upp i den här tråden!

Håller med om att det är helt underbart när folk lägger märke till att man finns där, särskilt om man kör en finare bil som man vill ska bli uppmärksammad!
läste inte alla sidor så det var därför ja skrev off topic smile men sen hör man min bil när den kmr roll

Go Hard Or Go Home

Yawn...
3 151 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#93
jocke855R skrev:
Mervolic skrev:
jocke855R skrev:
... då njöt jag!!!roll
Förstår det! smile Din historia var inte alls off topic, precis sådant som är tänkt att tas upp i den här tråden!

Håller med om att det är helt underbart när folk lägger märke till att man finns där, särskilt om man kör en finare bil som man vill ska bli uppmärksammad!
läste inte alla sidor så det var därför ja skrev off topic smile men sen hör man min bil när den kmr roll
Ska säga att man hör min 850 också. Fast inte positivt, haha. Ventilknack och styrservotjut, Mack vet vad jag talar om!

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
12 juli 2012
#94
Mervolic skrev:
jocke855R skrev:
Mervolic skrev:

Förstår det! smile Din historia var inte alls off topic, precis sådant som är tänkt att tas upp i den här tråden!

Håller med om att det är helt underbart när folk lägger märke till att man finns där, särskilt om man kör en finare bil som man vill ska bli uppmärksammad!
läste inte alla sidor så det var därför ja skrev off topic smile men sen hör man min bil när den kmr roll
Ska säga att man hör min 850 också. Fast inte positivt, haha. Ventilknack och styrservotjut, Mack vet vad jag talar om!
min mullrar ju smile så vi kan säga att min låter på ett positivt sätt big_smile

Go Hard Or Go Home

Forummoderator
26 289 Inlägg
14 juli 2012
#95
Idag var det någon vänlig själ i en röd kombi med släpvagn, som höll till höger och släppte förbi mig, så där spontant och bra.
Såna är vänliga, som känner på sig att dom kanske sinkar andra bakom sig och gör någonting åt det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Yawn...
3 151 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
#96
Det är riktigt trevligt. Själv brukar jag alltid släppa förbi - oavsett om jag kör släpvagn eller inte - om jag inte ser någon uppenbar risk för omkörningen (t ex möte, heldragen linje, etc). smile

Forummoderator
26 289 Inlägg
14 juli 2012
#97
Mervolic skrev:
Det är riktigt trevligt. Själv brukar jag alltid släppa förbi - oavsett om jag kör släpvagn eller inte - om jag inte ser någon uppenbar risk för omkörningen (t ex möte, heldragen linje, etc). smile
Jo, det gör jag också såklart. Backspegeln är ganska bra att ha, även när man inte backar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 808 Inlägg
14 juli 2012
#98
linneagaardin skrev:
När man kör personbil:
* Personer som kan högerregeln och väjningsplikt (en bil påkörd pga det förstnämnda och en skrotad pga sistnämnda)
* Folk som visar respekt
* Cyklister som kan trafikregler (fan inte vanligt i den stad jag bor i) big_smile
* När det flyter på
* Folk som stannar och släpper ut en i rusningstrafik där de vet att man knappt kommer ut när det är just det!
* När människor kan varannan-bil regeln i köer gläder mig också. 

När man kör lastbil:
* Folk som visar respekt, underlättar för en och hjälper till att få trafiken att flyta på
* De som fattar att de tar några sekunder längre att få lastbilen att komma upp i 90 än det tar för personbilar
* Folk som tackar när man hjälper till vid omkörning, F-N inte vanligt. Men guld värt och får leendet att sitta i flera timmar! smile
Helt perfekt skriver..

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
15 juli 2012
#99
Timing! Finns inget som slår en heldag av gröna ljus.

Livet är för kort för att äga Volvo.

* Studerande *
563 Inlägg
15 juli 2012
#100
Det "bästa" i trafiken är väl när man efter en veckodag lockas av frihetskänslan i att sätta sig i en bil och bara köra rakt ut på motorvägen...



Sök