5218
Sök

Skoda Felicia -01 (Behövs det byta tändstift?)

108 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Hej!
Har en Skoda Felicia precis som jag skrev i rubriken. Nu är det nämligen så att bilen inte riktigt svarar när jag vidrör gaspedalen ibland, det liksom dröjer 1-2 sekunder innan bilen fattar att jag gasar. Nu är det inte så mellan 0-50 km/h men typ vid 80 km/h och uppåt. Kan det vara tändstiften som är slitna? Eller vad tror ni?

6 655 Inlägg
30 juni 2012
Har du wire eller elektroniskt spjäll på den?

De/Dem

108 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Malheus skrev:
Har du wire eller elektroniskt spjäll på den?

Förstår inte vad du menar? Är inte så haj på bilar.

6 655 Inlägg
30 juni 2012
Vet du vad du har för motor i bilen då?

De/Dem

108 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Malheus skrev:
Vet du vad du har för motor i bilen då?

Lxi 1,3 motor tror jag.

108 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
I instruktionsboken står det: Motor Felicia 1,3l

6 655 Inlägg
30 juni 2012
Verkar vara wire på den ja.. kolla ifall den rör sig fritt först (För att se den behöver du troligen ta bort hela luft burken)

När var tändstiften bytta senast?

De/Dem

108 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Malheus skrev:
Verkar vara wire på den ja.. kolla ifall den rör sig fritt först (För att se den behöver du troligen ta bort hela luft burken)

Du får förklara på ett lättare sätt så att jag förstår, som sagt, kan inte så mycket om bilar wink Tändstiften byttes i mars förra året.

853 Inlägg
1 juli 2012
Tror han menar att när du trycker ner pedalen så är det ett glapp, alltså att du lär trycka ner pedalen 2 cm ex. för att vajern ska röra sig.

1 319 Inlägg
1 juli 2012
victor-93 skrev:
Malheus skrev:

Du får förklara på ett lättare sätt så att jag förstår, som sagt, kan inte så mycket om bilar wink Tändstiften byttes i mars förra året.

Ring till en verkstad och boka en tid för felsökning?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

108 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
Varför ringa verkstad och låta dom ta 1500 kr för felsökning när man kan fixa det själv? wink I alla fall. Det var tändstiften. De var riktigt dåliga så nu har jag satt in nya, bilen går som en klocka!

Sök