3378
Sök

Volvo 240 med 940 turbo motor?

201 Inlägg
22 november 2012
japp det har jag gjort. men nån sa att det var startspärr i 940 boxar efter 96 - 97?
du vet inte hur jag gör med hastighets signalen iom att min är 78a? kan man ta bakaxelkåpan från en med signal ifrån bakaxeln å koppla in?

1 008 Inlägg
22 november 2012
Det där med startspärr är enbart relevant om man ska köra med originalchipp.. de flesta (alla?)  trimchip har denna funktion avaktiverad, så om den är chippad eller skall chippas så spelar det ingen roll... nyare boxar är dessutom driftsäkrare och har betydligt bättre programvara än föregångarna och har styrning av elfläkt.

Att byta bara kåpan med givare hjälper föga, du måste ju ha själva triggern också, dvs tandhjulet som sitter på diffen, kan ju vara läge att byta bakaxeln till nyare ( 86-91)
Jag vet inte vad du har för utväxling på din bakaxel då du verkar haft M45 från början, men till M46 bör du ha 3.73 ( samma på automatbilar)

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
22 november 2012
Jag fick byte till "trim" chip för att spridarna skulle öppna. Idag var bilen för första gången på egen rullning.  smile

201 Inlägg
22 november 2012
240bns skrev:
Det där med startspärr är enbart relevant om man ska köra med originalchipp.. de flesta (alla?)  trimchip har denna funktion avaktiverad, så om den är chippad eller skall chippas så spelar det ingen roll... nyare boxar är dessutom driftsäkrare och har betydligt bättre programvara än föregångarna och har styrning av elfläkt.

Att byta bara kåpan med givare hjälper föga, du måste ju ha själva triggern också, dvs tandhjulet som sitter på diffen, kan ju vara läge att byta bakaxeln till nyare ( 86-91)
Jag vet inte vad du har för utväxling på din bakaxel då du verkar haft M45 från början, men till M46 bör du ha 3.73 ( samma på automatbilar)

aha okej, ska köra med chip så då är det lugnt? okej finns det kabel utdragen till elfläkt på en 240 härva?

okej smidigast att ta från 240 gissar jag? har en bakaxel ifrån 940 å då får man svetsa om fästen?
har m45 nu men blir m90. vilket är bäst 1031 eller 1041 axel? har hört att många tar ifrån automat.. är det bra utväxling på dom? smile

201 Inlägg
22 november 2012
lakhea skrev:
Jag fick byte till "trim" chip för att spridarna skulle öppna. Idag var bilen för första gången på egen rullning.  smile

kör du med gröna spridare? gött smile

Sök