3394
Sök

Nå 150db

232 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Hej, funderar på att sälja allt mitt nuvarade billjud (basar och steg)
Så jag skulle villja ha tips på batterier slutsteg och basar som man kan lira uppåt 150db med.
Det ska helst dra så lite ström som möjligt, och vet inte riktigt vilken bil det ska sitta i men annars är jag väldigt tacksam för alla förslag. !

Mvh Kim

Det kan aldrig vara för mycket Bas :)

3 466 Inlägg
1 juli 2012
kimwicktorsson skrev:
Så jag skulle villja ha tips på batterier slutsteg och basar som man kan lira uppåt 150db med.
Det ska helst dra så lite ström som möjligt, och vet inte riktigt vilken bil det ska sitta i men annars är jag väldigt tacksam för alla förslag. !

Mvh Kim

Några lättdrivna och relativt billiga basar som klarar lira sjukligt högt med relativt lite effekt är RE SR15.
http://www.autohifi.se/?category_id=252 … _id=RE-231

Körde själv 2st såna på mitt U-dimension DB2500 i bygget du ser i 9-5an. Spelade smärtsamt högt!
Senast redigerat av M_icke_ (1 juli 2012)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

232 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
M_icke_ skrev:
kimwicktorsson skrev:

Mvh Kim

Några lättdrivna och relativt billiga basar som klarar lira sjukligt högt med relativt lite effekt är RE SR15.

Körde själv 2st såna på mitt U-dimension DB2500 i bygget du ser i 9-5an. Spelade smärtsamt högt!

Ska ta en titt på det bygget !  hur många liter körde du med till basarna ? smile

3 466 Inlägg
1 juli 2012
kimwicktorsson skrev:
M_icke_ skrev:
kimwicktorsson skrev:

Mvh Kim

Ska ta en titt på det bygget !  hur många liter körde du med till basarna ? smile

150L till båda. Kolla min projekttråd smile

232 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
M_icke_ skrev:
kimwicktorsson skrev:
M_icke_ skrev:

150L till båda. Kolla min projekttråd smile

Okej.

409 Inlägg
1 juli 2012
Du kommer aldrig komma undan att utöka din batteribank! Sluta försök fuska, Farbror Barbro har jävligt rätt i att det inte finns några genvägar till det perfekta ljudet..

232 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Boyakacsha skrev:
Du kommer aldrig komma undan att utöka din batteribank! Sluta försök fuska, Farbror Barbro har jävligt rätt i att det inte finns några genvägar till det perfekta ljudet..

Nej självklart måste jag det, men därför gjorde jag denna tråden så jag skulle se vad jag behöver ha..

3 466 Inlägg
1 juli 2012
Boyakacsha skrev:

Haha Farbror Barbro är kung! big_smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
1 juli 2012
150dB säger egentligen inte så mycket.. Vad är du ute efter?
150dB vid/med:
1. vilken frekvens
2. vilken bil
3. burp eller musik?

Sen är frågan, hur länge ska prylarna hålla?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

232 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
ExtraKim skrev:
150dB säger egentligen inte så mycket.. Vad är du ute efter?
150dB vid/med:
1. vilken frekvens
2. vilken bil
3. burp eller musik?

Sen är frågan, hur länge ska prylarna hålla?

35hz
bil vet jag inte riktigt än, kanske i mercan modell a 160.
Musik helst men någon blandning,
ska hålla är tanken smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
232 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Bakom baksätet?

I bagaget om det är möjligt.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
1 juli 2012
Det är inte omöjligt men kommer inte att bli lätt, det är en sak som är säker. Vet inte vad Dreddan gjorde i sin A-klass.

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

232 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Det är inte omöjligt men kommer inte att bli lätt, det är en sak som är säker. Vet inte vad Dreddan gjorde i sin A-klass.

Okej kan höra med han smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
1 juli 2012
Du kommer behöva mycket effekt (d.v.s stor batteribank), kraftiga basar och en stor och stabil låda samt sist men inte minst; MASSOR av tid.

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

2 914 Inlägg
1 juli 2012
ExtraKim skrev:
Du kommer behöva mycket effekt (d.v.s stor batteribank), kraftiga basar och en stor och stabil låda samt sist men inte minst; MASSOR av tid.

plus planering och engagemang. smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
2 juli 2012
ExtraKim skrev:

148.2 nåt sånt med en Pierce audio 18" och soundigital SD8000 spelade han på vallåkra 2010 iaf samt 157dB med två såna Pierce Audio MOAB i sin "elefant-låda"

men då i 52-54hz nåt sånt, tror inte att man spelar 150+ i den bilen i 35hz med allting bakom baksätet.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

232 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Frippe_L skrev:
ExtraKim skrev:

148.2 nåt sånt med en Pierce audio 18" och soundigital SD8000 spelade han på vallåkra 2010 iaf samt 157dB med två såna Pierce Audio MOAB i sin "elefant-låda"

men då i 52-54hz nåt sånt, tror inte att man spelar 150+ i den bilen i 35hz med allting bakom baksätet.

Okej, jo jag har fått tag på han nu smile

Sök