Projekt: Audi A4 1.8TQ - Smidd motor, MaxxECU, S4 drivlina och annat! (Och en UR-S4) ;)
Välkommen till min byggtråd om en Audi A4 som gått från bruksbil till en pengaslukande hobbybil. Mycket har hänt under de åren jag ägt bilen, allt från mindre reparationer och uppgraderingar till ett komplett motorbygge med... Visa mer
Grymt jobbat fan det känns som det inte händer något alls med ens egen grejer, när man läser det som har hänt med din. Fortsätt så här!!!!! bra inspiration och en bra spark i baken att börja fixa bilen som man vill ha den
Tack! Det har varit en kamp men nu är mållinjen inom synhåll! Syns vi på Nordicaudi Swapmeet i slutet på Juli?
Grymt jobbat fan det känns som det inte händer något alls med ens egen grejer, när man läser det som har hänt med din. Fortsätt så här!!!!! bra inspiration och en bra spark i baken att börja fixa bilen som man vill ha den
Tack! Det har varit en kamp men nu är mållinjen inom synhåll! Syns vi på Nordicaudi Swapmeet i slutet på Juli?
Kan förstå det vet inte riktigt vart jag själv ska börja hehehe får se beror på om jag kommer hem den 24/7 så åker jag nog dit den 25
"det sitter en bättre soppapump i den"... Jo tjena! Efter att ha ägt bilen i snart 3år har jag aldrig kollat vad det suttit för pump i tanken. En ORIGINAL pump (8D0906091A), dock daterad 2010.
Första jag gjorde när jag kom hem var att beställa denna pump 320LPH vid 43psi. 290LPH vid 4bar vilket är över mitt behov.
Fick även hem insugsslangen och den passade perfekt Ska bara plocka bort A/C-n så jag får rum med mitt luftfilter
Hade problem med mitt temporära luftfilter att backpressure fick filtret att lossna och falla bort från turbon Dock så stannade det på A/C pumpen Så det blev 2 vinklar och en slangklämma för att hålla den på plats
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 789b20.jpg "det sitter en bättre soppapump i den"... Jo tjena! Efter att ha ägt bilen i snart 3år har jag aldrig kollat vad det suttit för pump i tanken. En ORIGINAL pump (8D0906091A), dock daterad 2010.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 829df0.jpg Hade problem med mitt temporära luftfilter att backpressure fick filtret att lossna och falla bort från turbon Dock så stannade det på A/C pumpen Så det blev 2 vinklar och en slangklämma för att hålla den på plats
//Pexi
har pumpen gått sönder eller ville du bara uppdatera?? de lägger säkert på lite ord för att få bilen såld lättare hehehe nice att man kan få tag i en bättre pump. jag hade problem när jag ville skaffa en bättre. har två anslutningar till pumpen finns ej att få tag i :@
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 789b20.jpg "det sitter en bättre soppapump i den"... Jo tjena! Efter att ha ägt bilen i snart 3år har jag aldrig kollat vad det suttit för pump i tanken. En ORIGINAL pump (8D0906091A), dock daterad 2010.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 829df0.jpg Hade problem med mitt temporära luftfilter att backpressure fick filtret att lossna och falla bort från turbon Dock så stannade det på A/C pumpen Så det blev 2 vinklar och en slangklämma för att hålla den på plats
//Pexi
har pumpen gått sönder eller ville du bara uppdatera?? de lägger säkert på lite ord för att få bilen såld lättare hehehe nice att man kan få tag i en bättre pump. jag hade problem när jag ville skaffa en bättre. har två anslutningar till pumpen finns ej att få tag i :@
Originalpumpen räcker inte till mitt effektmål, inte ens i närheten Tror den är under 100LPH (liter/timme).
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 789b20.jpg "det sitter en bättre soppapump i den"... Jo tjena! Efter att ha ägt bilen i snart 3år har jag aldrig kollat vad det suttit för pump i tanken. En ORIGINAL pump (8D0906091A), dock daterad 2010.
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 829df0.jpg Hade problem med mitt temporära luftfilter att backpressure fick filtret att lossna och falla bort från turbon Dock så stannade det på A/C pumpen Så det blev 2 vinklar och en slangklämma för att hålla den på plats
//Pexi
har pumpen gått sönder eller ville du bara uppdatera?? de lägger säkert på lite ord för att få bilen såld lättare hehehe nice att man kan få tag i en bättre pump. jag hade problem när jag ville skaffa en bättre. har två anslutningar till pumpen finns ej att få tag i :@
Originalpumpen räcker inte till mitt effektmål, inte ens i närheten Tror den är under 100LPH (liter/timme).
Efter en avbruten gängstång och mycket våld så är dom nya bussningarna i! Det är gånger som denna man önskar att man hade en press..
034motorsport track density
På plats igen!
Passade på att byta bränslefiltret när jag ändå hade bilen upplyft bak.
Så högt det går på mina pallbockar.
Fick bränslepumpen idag efter lite krångel med tullen.... Så den ska jag försöka plocka så fort som möjligt, ska dock dra en ny matning så är lite pyssel
Då var bilen på färjan och påväg till Kapellskär nästan 50mil ner till vrigstad.
Då var den på rullarna, kommer inte ihåg när jag senast var så nervös
Går ju bra det här
Och detta landade siffrorna på pga. för litet spjällhus som blev flaskhals. 261whp & 308wNm (est. 322hp & 366Nm) @ 1.5bar ladd.
Måste säga att jag ändå är nöjd över siffrorna Har lite saker att uppgradera innan nästa mappning såsom insug, spjällhus och sen göra om hela toppen med nya ventiler, fjädrar & liftare. Kanske lite agressivare kammar.
Enda problemen vi hade under mappningen var tomgångsstyrningen (ger värde på tps) och oljeläkage från turbon på kompressorsidan. Något som jag måste titta på snarast..
Ett videoklipp tills MaxxTuning laddar upp sitt klipp
Då var det ett tag sedan jag gjorde en uppdatering
Har egentligen inte gjort något med bilen föutom att köra den Blir nog att ställa av den ganska snart då turbon läcker olja.. Har jag råd så blir det att fixa toppen i vinter
Hann ju åka på NordicAudiSwapMeet så det blev en liten filmsnutt därifrån
Och inte kan jag ju köra min sketna ford i vinter så var och köpte en Audi A6 C4 1994 2.8 12V idag
Vann den på bud för 120€ då maskinen tydligen "knackade". Åkte dit och drog igång den efter den stått någon månad och kunde direkt säga att det var lagerras på vattenpumpen Dessutom var den tom på vätska. Medkörd snart 400tkm så ska se om jag byter kamrem och spännare på samma gång.
Och NEJ, denna "vinterbil" ska inte bli något vansinnesprojekt
Du tycker om att köra "samma" bil som en annan Kör oxå en A6 C4 dock har jag bara 2.6 12V under huven på min avant Quattro Dock är den en 1995:a dock samma färg som din (iaf vad de ser ut som på bilden)
Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil: The Replacement
Föregående bil: Familjens stall
Du tycker om att köra "samma" bil som en annan Kör oxå en A6 C4 dock har jag bara 2.6 12V under huven på min avant Quattro Dock är den en 1995:a dock samma färg som din (iaf vad de ser ut som på bilden)
Tyvärr är inte denna Quattro men borde vara lite snålare att köra då