5189
Sök

Hur många har provat OBD2 bluetooth felkodsläsaren?

111 Inlägg
2 november 2013
Growe skrev:
Tryck_o_pys skrev:
kanon. men om man inte handlar från ebay då? tongue

varför skulle man inte handla där det är billigast?

finns inga nackdelar beställer det mesta från utlandet

säkert 50paket från kina sista åren och 10st från tyskland. man sparar sjuka pengar på det smile

Precis. Har köpt från ebay typ 200 gånger, det mesta från kina. Allt från datordelar till mobilskal och mobiler. Av de 200 gångerna har det gått fel 2 gånger. Fick då tillbaka pengarna direkt.

Så länge du köper från någon med bra rep så är det chill.
Senast redigerat av Doc_152 (2 november 2013)

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
2 november 2013
Growe skrev:
Tryck_o_pys skrev:

säkert 50paket från kina sista åren och 10st från tyskland. man sparar sjuka pengar på det smile

Klart det finns nackdelar.. men det behöver vi inte diskutera i denna tråden.

/Mattias

2 415 Inlägg
2 november 2013
Trådstartare
Doc_152 skrev:
Growe skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Precis. Har köpt från ebay typ 200 gånger, det mesta från kina. Allt från datordelar till mobilskal och mobiler. Av de 200 gångerna har det gått fel 2 gånger. Fick då tillbaka pengarna direkt.

Så länge du köper från någon med bra rep så är det chill.

ja. det är väl så. men jag känner ingen säkerhet med ebay. så därför handlar jag ej där ifrån

matteeee skrev:
Growe skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Klart det finns nackdelar.. men det behöver vi inte diskutera i denna tråden.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
2 november 2013
Trådstartare
bild från min S4 uppkopplad mot min 960 96a
http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/551325_10151792237908757_1815905780_n.jpg
för dom som inte vet va sakerna betyder.
REVS: varvtal
LPK: Bränsleförbrukning 0,81 per mil
Coolant: temp på motor
kpl live bränsleförbrukning.
MAF: luftmassomätare
Senast redigerat av Tryck_o_pys (2 november 2013)

847 Inlägg
3 november 2013
Någon som vet hur tillförlitlig snittförbrukningen man får fram som i inlägget ovan är? Testade på min S80 med automat igår, körde lite i stan (20 min) och sedan tre mil landsväg, snittförbrukningen stämde till en början överens med färddatorns som jag nollade, men när jag var framme sa bilen 0,6 och appen 0.45. Uppmätt vid pump brukar förbrukningen ligga på 0,8 men då är det så klart många kallstarter och betydligt högre procent stadskörning.

2 415 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
Jungmar skrev:
Någon som vet hur tillförlitlig snittförbrukningen man får fram som i inlägget ovan är? Testade på min S80 med automat igår, körde lite i stan (20 min) och sedan tre mil landsväg, snittförbrukningen stämde till en början överens med färddatorns som jag nollade, men när jag var framme sa bilen 0,6 och appen 0.45. Uppmätt vid pump brukar förbrukningen ligga på 0,8 men då är det så klart många kallstarter och betydligt högre procent stadskörning.

saken är ju den att appen hämtar ju bara hem info från din data i bilen, så förbrukningen skall ju ligga likadant på både färd + mobil. vilken app använder du? appen brukar ligga lite efter har jag märkt..

847 Inlägg
3 november 2013
Tryck_o_pys skrev:
saken är ju den att appen hämtar ju bara hem info från din data i bilen, så förbrukningen skall ju ligga likadant på både färd + mobil. vilken app använder du? appen brukar ligga lite efter har jag märkt..

Använder mig av Torque Lite

Avstängd
10 388 Inlägg
3 november 2013
Tryck_o_pys skrev:
Jungmar skrev:

I torque stämmer inte alltid bränsleförbrukningen. Och det är tillverkarna av mjukvaran medvetna om, då det går att finjustera i programmet.

Faktiskt det enda som jag med säkerhet kan säga "inte stämmer alls" mot A6:an
Senast redigerat av it_mutt (3 november 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

10 287 Inlägg
3 november 2013
Vi låser denna och hänvisar till : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=249991

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök