3593
Sök

A4 vibrationer/skakningar i bilen

54 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Jag har stora problem med skakningar/vibrationer i min bil. Det skakar verkligen i golvet, men känns inget i ratten. Det kommer som i intervaller med några sekunders mellanrum, kraftigt sen avtar det och försvinner sen börjar det om igen på samma sätt. Sitter 4 nya däckoch dom är ombalanserade 2 gånger. Har haft in den på verkstad för koll av styrleder och allt sådant i framvagnen men inget som är dåligt. Håller på att bli tokig. Vad kan det vara för något? Kan nämnas att höger dämpare bak har läkt olja så det måste bytas, kan dämparen vara orsaken? Det vibrerar som fan om man kör i högre hastighet där det kommer någon ojämnhet i vägen.

Avstängd
10 388 Inlägg
7 juli 2012
Låter som däcken som följde med min gamla bil. Där var själva däcken knas, vilket gav som du säger som resultat.

Billiga eller märkesdäck?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

54 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Inga märkesdäck, har lågprofil så då hade man ju blivit ruinerad med märkesdäck. Har sökt lite på det och står lite olika men det näms att det kan vara dåliga stötdämpare eller bussningar bak som är boven i det hela. Kan det inte vara det?

Avstängd
10 388 Inlägg
7 juli 2012
Jodå, visst kan det det.

Det var mest ett tips då det hänt mig och även andra. Men, det kan det nog absolut vara

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

54 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Det bästa skulle kanske vara att lämna in den för felsökning på en verkstad, det kan väl inte kosta mer än ett par hundra?

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
7 juli 2012
Jag hade likadant på min bil innan.. Körde med budget däck innan o där var tydligen mer plast i dem än gummi.. Och nu för drygt en månad sen bytte jag till rent nya fälgar och nya hankook däck o då försvann vibrationerna i min bil..

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

Sök