3500
Sök

Mercedes-Benz W211 -2007-2008. Hur är de?

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
14 oktober 2012
#21
Jobbar med bilrekond och aldrig stött på rost i kaross på en w211, har gjort en del gamla taxibilar som gått 60-70k och inte ens dom rostar. Köp en avtjänad välservad taxibil 220cdi från 07 med 50k mil som automatlådan är bytt på är mitt tips smile

MVH Rikard

1 062 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
#22
He he, sådär kunde balansaxeldreven se ut på Saabmotorer mellan 1989-1992 pga missar i härdugnen. Historien upprepar sig visst wink
Tack  Rquired för bilderna!!

Låter på er som att en 220cdi manuell sedan kan vara ett bra köp då?

Volvo_164 skrev:
Diesel motorerna har inget med problemet med kamaxel dreven som dom tidiga bensin V6orna har...

Spelar ingen roll om du köper en E220, 270 eller 320, är lika drift säkra, frågan är hur billigt det ska gå kontra
motor effekten du vill ha?

Annars köp en väl servad bil med full service bok som är full stämplad hos auktoriserad MB verkstad så har du även
goodwill, mobilitet mm kvar smile

Lutar åt en tysk bil som jag hämtar själv. Blir mycket billigare och det borde väl vara lugnt om man gör det själv? För fuskas det inte mest med mätarställningar under just importen?

M.V.H.


med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
5 juni 2014
#23
intressant tråd

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)


Sök