Det här kommer jag absolut följa!!! Älskar COE bilarna... Och är lite smått barnsligt förtjust i towtrucks och flatbeds så det gör det hela ännu bättre.
Enda jag är lite negativ till är att du inte bevarar patinan men samtidigt har du lite rostlagning att göra så den förstörs ju lite i vilket fall...
Det här kommer jag absolut följa!!! Älskar COE bilarna... Och är lite smått barnsligt förtjust i towtrucks och flatbeds så det gör det hela ännu bättre.
Enda jag är lite negativ till är att du inte bevarar patinan men samtidigt har du lite rostlagning att göra så den förstörs ju lite i vilket fall...
Vad kul att du gillar bilen! Jag tycker patinerade bilar är coola, men Vill man behålla en bil så funkar de ju inte i Sverige där rosten äter fort i ytrosten.. Och hade denna varit i sliten originallack (röd) så hade de varit lite tuffare, denna färgen som e helt vit för tillfället är egentligen blå garagelack ser man på vissa ställen där den inte blekts till kritvit.. Så de blir nylackat i originalfärg så håller den sitt skick.
Cool bil. Var den körbar när du köpte den? Gick det att regbesiktiga utan att allt funkade? Jag har nämligen ett liknande projekt men det är en vanlig pickis, GMC -49:a.
Cool bil. Var den körbar när du köpte den? Gick det att regbesiktiga utan att allt funkade? Jag har nämligen ett liknande projekt men det är en vanlig pickis, GMC -49:a.
Tack! Nej, den var inte körbar vid köpet. Kopplingen hade klistrat fast så jag fick släppa den, och där va ingen broms så jag pluggade bromsslangen till bakaxeln för de va vänster bak som läckte. Sen fick man tryck och kunde köra hjälpligt vid reg.besiktningen. Annars så va de bara att allt satt monterat som skulle finnas, belysning, reflexer, torkare, m.m. Jag garanterar inte att de funkar så överallt, men här gjorde det det. Och så hade jag med shop manualen som hade alla uppgifter om bilen.
Kommer det en uppdatering med lite bilder snart kanske.
Det har inte hänt så mycket nu i vinter p.g.a. den kalla verkstaden... men jag har fått hem lite grejor till Chevan så jag kan lägga upp lite bilder på det i helgen.