3334
Sök

Sportluftsfilter Honda Civic Type-R FN2

128 Inlägg
11 juli 2012
Trådstartare
Tjena alla motorkunniga

Har en som rubriken lyder en Honda Civic Type-R FN2 och funderar skarpt på att skaffa mig ett K&N sportluftsfilter för att locka fram V-tec ljudet lite till.

Men har hört ryktas om att detta är skadligt för luftmassemätaren och rekommenderas inte. Men vad säger ni som är mer insatta i det här än mig?
Och är det ett stort projekt att fixa till själv? Menar med värmesköldar osv?

Tacksam för alla svar som kan fås!

Money cant buy you love
But you can buy RIMS, COILOVERS, CAMBER KIT, TURBO KIT
And thats pretty much the same

150 Inlägg
11 juli 2012
Så länge du har ett torrt luftfilter (ingen olja) så ska de inte vara några problem alls. Sen så e det lite upp till dig hur stort proj du vill göra av de men för bästa resultat är ju avskärmning  att rekommendera. MVH

KHRacing
11 juli 2012
köp ett AEM CAI (Cold Air Intake system) detta innehåller fästen, rör samt filter & ev: väreskyddsplåtar.

O det ger - 2 0 h ä s t k r a f t e r  - ja 20hk

128 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Ska ta och fortsätta titta vidare på detta. Kommer nog inte bli något av förrän till våren i bästa fall då vintern kommer spenderas på annat håll än bilen.

Kanske finns kunniga mekaniker här på garaget som är villig att hjälpa till under våren för att fixa till några till hästar under huven på bilen? Så klart mot lite pengar eller några backar öl smile

Money cant buy you love

128 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
Kan passa på att fortsätta i den här tråden om lite annat jag har funderingar kring också.

Jag funderar på att byta bort orginal avgassystemet och vad är rekomenderat att införskaffa? Priset bör väl vara överkomligt. Och är sådan svårt att byta själv?

Money cant buy you love

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 augusti 2012
toppzi skrev:
Tjena alla motorkunniga

Har en som rubriken lyder en Honda Civic Type-R FN2 och funderar skarpt på att skaffa mig ett K&N sportluftsfilter för att locka fram V-tec ljudet lite till.

Men har hört ryktas om att detta är skadligt för luftmassemätaren och rekommenderas inte. Men vad säger ni som är mer insatta i det här än mig?
Och är det ett stort projekt att fixa till själv? Menar med värmesköldar osv?

Tacksam för alla svar som kan fås!

Det är en Honda, dvs mapsensor.

Ang avgas, kolla runt på Hondaforumet vad pojkarna där rekommenderar innan du köper nåt.
Senast redigerat av caromania (23 augusti 2012)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök