Det började häromveckan, när jag skulle blinka vänster så satte vindrutetorkarna igång! Var tvungen att ta ut säkringen för att få dom att stanna.
Nu idag hände samma sak när jag satte på lyset (jag hade satt i säkringen igen); vindrutetorkarna satte igång. Sen ställde jag bilen och när jag skulle köra igen efter ett tag då var det fan inte nånting som stämde! Bränslemätaren visade max fast tanken nästan är tom. Indikatorlampor för helljus, servoolja, dimljus, glödning lyste. Kunde inte stänga av lyset med hjälp av knappen som reglerar det. Fläkten fungerade inte alls. När jag vred av nyckeln för att stanna så stannade bilen men nu tändes en klase andra indikatorlampor och vägrade slockna fast jag tog ur nyckeln. Lyset slocknade inte heller. Fick dra batt.kabeln.
Jag tippar på tändningslåset eller spakcentralen. Plocka bort ratten och kåporna kring rattstången, om du har möjlighet så plocka bort alla kontakter och kör funktionerna manuellt så hittar du nog felet
Fick tipset att dra en extra jordkabel från minuspolen till innerchassit, gjorde det med en 2.5mm kopparkabel men det hjälpte inte. Men detta tilltag borde väl iaf utesluta dålig jordning från batterit?
Som jag har förstått det så är alla kablar från minuspolen jordkablar. de (i det här fallet två tjocka och en 2.5mm) går till olika delar av chassit verkar det som. Då borde det vara någonstans mellan pluspolen och reläcentralen som det är knas? Ser inget sönderskavt på dom tjocka kablarna som går från plus men sen försvinner dom in bakom motorn så det är svårt att se.
Vet inte hur det gått för dig men iaf. Jag hade ett liknande problem på en Ford Sierra jag hade och felet var att iaf på den så är en av kablarna från +polen en säkringskabel. Och givetvis hade den kabeln brännt. Var bara att byta ut kabeln mot en ny så funkade allt fint igen. Kanske kan vara nåt liknande för dig.