Go'kväll har letat svar överallt, manualer, internet, mekaniker Ingen kan ge mig ett bra svar
Nu behöver jag
er hjälp gott folk
Jag börjar med lite information! Min Exakta fråga finns längre ner i svart tjock text!
Jag Köpte mig en JVC RD-R531 Samt beställde jag ALLA ADAPTRAR jag behöver för att kunna styra Volym ETC med ratt kontrollerna.
Adapter kabeln jag köpte heter CTJVC2LEAD
"CTJVC2LEAD JVC stalk Control lead 3.5mm or Single Wire" This adaptor can be used with a CTS Connects2 series of stalk interface adaptors to install an JVC head unit and connect it the steering controls of your vehicle. The Head unit must support Hard Wired remote control interface. Den ser ut såhär!
Den Vänstra delen kopplas till min adaptor och sedan ska man koppla
EN? av de 2 kablarna till Stereon
På något sätt ska detta kopplas till min stereo som ser ut så här!!
Längst till Höger i bilden av STEREON Finns en Kabel som är ljusblå/gul och har en lapp på sig som det står "STEERING WHEEL REMOTE" på...
Kan ÄVEN Notera att det Finns en ingång 3.5mm hona längst ner till höger på STEREON, ovanför står TEXTEN R-AUX/BT ADAPTER (BT STÅR FÖR BLUETOOTH)
-------
Är Det meningen att jag ska Koppla 3.5mm hanen till 3.5mm honan på baksidan av STEREON eller ska jag skarva/limma/slicka/gjuta ihop den kabeln med det röda platskyddet och den som kommer från STEREON (den ljusblåa/gula)?????????------------
Ifall att det av någon anledning behövs så köpte jag denna grejen som adapter
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?s=C … de=CTKFD19Till min ford mondeo -98
Hittade även en annan "PATCH LEAD" tror dock inte den fungerar till just det har.. men detta kanske är viktigt/intressant
All hjälp uppskattas extremt MYCKET!!
/Silky~