3573
Sök

Golfen funkar ingen:D

76 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
Hej!

Har en Golf2 1.8i 90hk med centralinsprut. Och den vill inte starta efter renovering av motorn.
Har kollat det mesta och börjar nu att misstänka att han inte får bensin. Har tagit av slangarna som går till insprutet matarledningen för bensin och retur ledningen, Och när jag vrider på nyckeln så kommer det inte nån bensin från nån av dom:S

Säkringen är hel, men finns det något relä nån stans?
Och i så fall vart, hur ser det ut, vad har det för betäckning?

Eller sitter det under ratten tillsammans med dom andra reläna??

Vore tacksam om nån kunde svara på detta inlägg, brukar inte va allt för många som svarar. Och man tycker ju att här borde det finnas motorkunnigt folk.

MVH/Durka

*Moderatortrix i rubriken, läs---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18184
MVH jonTe
Senast redigerat av _Durka_ (1 oktober 2006)

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!

37 Inlägg
25 september 2006
Relä nummer 2 på reläplattan ska vara bränslepumprelät, tror man räknar från vänster om det inte står nummer.

Lycka Till smile

76 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
okej, Men har ju som sagt tagit bort matar ledningen och returen och stoppat ner i PET flaskor men det ska vell komma bensin i dom när jag vrider om nyckeln? Eller måste det va tätt och fint för att det ska funka.

Hör bensin och gnistan ihop? Ingen bensin ingen gnista och tvärt om? Har nämligen ingen gnista heller.

Alla tänkbara tips är välkommna, har testat allt jag kan, och behöver nu hjälp.

MVH/Durka

21 761 Inlägg
25 september 2006
På min 240 med K-Jetronic så går det kablar både till pumpen och tändspolen från relät, finns nog möjlighet att det är likadant på ditt relä också.

2 652 Inlägg
25 september 2006
_Durka_ skrev:
okej, Men har ju som sagt tagit bort matar ledningen och returen och stoppat ner i PET flaskor men det ska vell komma bensin i dom när jag vrider om nyckeln? Eller måste det va tätt och fint för att det ska funka.

Hör bensin och gnistan ihop? Ingen bensin ingen gnista och tvärt om? Har nämligen ingen gnista heller.

Alla tänkbara tips är välkommna, har testat allt jag kan, och behöver nu hjälp.

MVH/Durka

nja det ska komma bensin när du vrider på nyckel.

om det inte är säkringen så prova o köra pumpen baklänges om du förstår hur jag menar ?

"inga snuskiga tankar nu bara "

det kan ha fastnat skit i pumpen och när du kör den baklänges med lite diesel eller annan smörjande olja så kan det blir bättre .

jag gjorde så min min fd bmw och en volvo 850 och det fungarade bra efter de

197 Inlägg
28 september 2006
asså har du ingen gnista så har du nog kopplat fel nånstans eller så har hallgivaren på den nya motorn gett uppp ta fördelaren från den gamla motorn å sätt på den nya så skall det funka Ps hallgivaren ger signal till bränslepumpen Ds

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

76 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
chrillemk2gti skrev:
asså har du ingen gnista så har du nog kopplat fel nånstans eller så har hallgivaren på den nya motorn gett uppp ta fördelaren från den gamla motorn å sätt på den nya så skall det funka Ps hallgivaren ger signal till bränslepumpen Ds

Okej. Var ute lite i garaget förut, tog bort bränslepumpen. För det första så funka inte pumpen. Men den har jag bytt nu. Och mätte lite med multimetern. Har ström till bränslemätarn vid tändning på. Men får inte ström till pumpen. Har testat att byta relä nr 19 som tydligen ska va bränslepumpsrelät. Nr 2 från vänster, lite högre än dom flästa och ett litet tunt extra stift mot dom flästa andra.

Men får vell ta och prova att byta hallgivarn också... (kan man mäta och testa om den funkar? och i så fall hur och på vilka kablar/stift? Ingen aning om vad det är men:S)

MVH/Mathias

460 Inlägg
28 september 2006
_Durka_ skrev:
mikro skrev:
Relä nummer 2 på reläplattan ska vara bränslepumprelät, tror man räknar från vänster om det inte står nummer.

Lycka Till smile

Allså HALLÅ INGET SOM VET.... HATAR ORDEN KANSKE OCH TROR.....
Kan ju inte va så jävla svårt att att veta måste ju finnas hundratals där ute som vet till 100%
Men några svar här ska man ju inte förvänta sig...

EMA/ Durka

Är inte så lätt att när du själv inte berättar vad du kollat och vad du reoverat/pillat på.

skriv tydliga beskrivningar på det du gjort och kollat så kanske vi kan hjälpa dig.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

550 Inlägg
28 september 2006
Har du kollat att Hallgivaren är hel???

Sök