3458
Sök

Nån som kör med hybrid dumpventil volvo 940 turbo

1 062 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
nån som kör med dumpventil på sin 940?
Senast redigerat av Ricky (2 oktober 2006)

48 Inlägg
7 juni 2007
öppen funkar ej på en 940...   den får problem med att lösa luft-bränsle mängden.

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
7 juni 2007
går att köra med öppen dump...men du får lite orolig tomgång.... rekomenderar dock återcirkulerande

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

557 Inlägg
7 juni 2007
åh fan... tur att man inte har tryckt i en öppen dump en då hmm

//Jerry

1 062 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Fimpha skrev:

är inga problem med öppen har kört med det, fast man får ha lite gas när man ska stanna å så, fast kör me hybrid nu

1 567 Inlägg
7 juni 2007
Ja min bil pendlar lite på tomgång samt att man får ha lite gas när man trycker ner kopplingen osv..Men det lär man sig fort och kan hålla motorn vid liv med det.

Har besigtat bilen med den dumpen och dom sa ingen om pendlande tomgång...

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

30 Inlägg
5 augusti 2008
Ricky skrev:
Fimpha skrev:

är inga problem med öppen har kört med det, fast man får ha lite gas när man ska stanna å så, fast kör me hybrid nu

funkar hybrid bra? smile

1 062 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Moberger skrev:
Ricky skrev:
Fimpha skrev:

funkar hybrid bra? smile

jag kör med orginal nu. jo den funkar bra, även fast det var lite svårt att justera in den.

128 Inlägg
5 augusti 2008
Ricky skrev:
Moberger skrev:
Ricky skrev:

funkar hybrid bra? smile

jag kör med orginal nu. jo den funkar bra, även fast det var lite svårt att justera in den.

Hur blev ljudet då, med hybrid? Är det från www.streetside.se eller?

1 062 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Jens_940 skrev:
Ricky skrev:
Moberger skrev:
funkar hybrid bra? smile

nej, den är från jb raceparts, låter rätt likt denna http://www.garaget.org/video/m7k8tjb8ejim
Senast redigerat av Ricky (5 augusti 2008)

128 Inlägg
5 augusti 2008
Ricky skrev:
Jens_940 skrev:
Ricky skrev:

nej, den är från jb raceparts, låter rätt likt denna http://www.garaget.org/video/m7k8tjb8ejim

Lät riktigt bra det! Så det fungerade bra utan alla dessa problem en öppen brukar ge?

1 062 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Jens_940 skrev:
Ricky skrev:
Jens_940 skrev:

Lät riktigt bra det! Så det fungerade bra utan alla dessa problem en öppen brukar ge?

det funkade mycke bättre än öppen, finns sådan som har lyckats att få öppna att funka till 100%

321 Inlägg
5 augusti 2008
Är väl inga problem att köra öppen dump? HAr aldrig varit med om att nån bil har gått dåligt med. Sålänge det är vaakum i insuget är ju dumpen stängd. Jag kör öppen i evon och det ända jag märker av är att när man smått accelrerar på 5an och sen ska motorbromsa kan bilen hacka till nåra gånger.

EViLution!

245 Inlägg
5 augusti 2008
kör med en GFB-dump(öppen) funkar fint. Det enda som är är väl att jag inte har nån katt numer, den är nog lite uppbränd, för innan jag monterade den så hade jag aldrig smällar i avgassystemet, men med öppen så är det titt som tätt, men det är väl enda problemet.

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

1 062 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
tias aka katten skrev:
kör med en GFB-dump(öppen) funkar fint. Det enda som är är väl att jag inte har nån katt numer, den är nog lite uppbränd, för innan jag monterade den så hade jag aldrig smällar i avgassystemet, men med öppen så är det titt som tätt, men det är väl enda problemet.

hur har du kopplat in den?

1 237 Inlägg
5 augusti 2008
dump på en 940 hahahaha, dagens xD

1 Inlägg
5 augusti 2008
man ska ju aldrig köra med öppen dump på en bil med luftmassemätare egentligen, fixa dig ett MS och mappa ordentligt sen kan du trycka dit en öppen dump, då ska du se att du både får mer effekt och ett goare dumpljud big_smile

30 Inlägg
9 augusti 2008
liquisole skrev:
dump på en 940 hahahaha, dagens xD

.
Hahaha kanske inte så frånt å ha på en nissan 200 med 169 hk heller wink

Sök