Imorgon är det dags att byta vevhusventilation på bilen mot en isolerad variant. Tror min inte funkar så bra och även röret för oljestickan där även vevhusventilationen ansluter och går ner i oljetråget byts samtidigt. Kolla bara på bilden konstruktionen så förstår man om den slaggar igen pga dålig ventilation / olja.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Då var bytet av vevhusventilationen klar och som jag anade satt returen till tråget igen. Bytte till nytt rör då det kostade bara några hundringar.Kolla här hur det såg ut...
Först hur anslutningen ser ut innan jag kapade röret av ren nyfikenhet...
några bilder som kanske jkan visa innerröret som gör att det blir näst intill omöjligt att rensa den smala spalt som är i returen
Senast redigerat av eastmotorsport (21 oktober 2013)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Skit också, en stubbe doldes i gräset och plasten under motorn trasades till. Försöker hålla efter bilen så nytt beställdes från Ivars Bil BMW i Östersund.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Fick fel skyddsplast så jag tvingades snabbt laga min trasiga. Värmepistol på högsta värme och trädbit som mothåll, em lite aluminiumbit förstärker samtidigt som den limmades. Sen Tectyl body för att få det svart och fint. Spara 1300:- på detta....
och så här såg den ut i trasigt skick...
Senast redigerat av eastmotorsport (6 september 2013)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
520n rullar på fint och underhålls. Oljebytet till Mobil i samband med bytet av vevhusventilationen verkar vara ett bra investering, oljeförbrukningen ser ut att ha stannat av och bilen går fint och billigt. Heltvätt igår gör den ändå trevligare. Närmast står byte av en instegslist och lite nårmare våren ett byte av framrutan som sitter i sen bilen var ny.
Senast redigerat av eastmotorsport (1 februari 2014)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Fortsätter hålla efter bilen. Rutan som var kvar från bilen var ny hade spruckit över hela bredden. Skönt med ny ruta utan en massa stenskott också. En av nycklarna hade försvunnit, trots letande i tio dagar kom den inte tillbaka, var bara tvungen att bita i det sura äpplet och skaffa en ny. Service Inspektion II kommer strax, men måste ladda plånboken först.
Senast redigerat av eastmotorsport (5 september 2014)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .