2626
Sök

Volvo c70 2.4t

33 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
Hej, det kanske redan finns en likadan tråd men eftersom mitt internet håller på så hinner man knappt logga in på garaget, därför skriver jag och undrar vad felet kan vara med min c70..

det började med att när jag tryckte plattan i mattan ryckte den, hoppade fram..
bytte bränslefilter,tempgivare,tändstift, blev inte bättre så jag bytte LMM, nu går bilen mycket bättre men man känner fortfarande ryckningar vid fullt gaspådrag, den känns orklös, ibland funkar bilen perfekt och laddar 0.3 - 0.4 bar, är det normalt? kan det vara gasspjäll? spjällhus? tacksam för svar! hoppas ni fattar:P

33 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
gaspedalsgivaren?

A.Sörman
1 299 Inlägg
19 juli 2012
om det bara är när du typ trampar fullt kan det även vara din magnetventil den styr ditt laddtryck från turbon

Dock brukar det inte rycka så himla kraftigt men visst känner man det.

33 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
tack för svar felkoden är adaptiv lambdareglering felaktig (intermitten)?

A.Sörman
1 299 Inlägg
19 juli 2012
provat å ta bort felkoderna å se om dom kommer igen? för den som du nämner där kan man väll få av dålig LMM

å den var ju ny.

33 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
Den kommer tillbaka hela tiden, har tagit bort koden men den kommer tillbaka, lmm är väl luftmassemätatren? Den är ny och innanjag bytte den gick bilen mycket illa när man gav fullgas

Alien
19 juli 2012
Hade samma problem på t5, bytte lambdasonden då gick den bättre. Tror inte att det är den i ditt fall. Har du kollat alla slangar till turbon? Om du sprayar startgas på dom så bör du höra om motorn reagerar. Jag hittade en halvrutten slang på min. Bytte den och bilen går som ett Schweisk klockur nu.

33 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
Jag ska köpa startgas imån och spraya runt lite:) tack för tipse, kom gärna med mer förslag ni som har nån aning om vad det kan vara..hmm

Alien
19 juli 2012
Kolla tändstiften oxå..

33 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
Tändstiften är oxå bytta glömde skriva hmm

Sök