3218
Sök

Pysljudet på 940 turbo med original dump

258 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
Hej, undrar bara hur folk gör att få pysljudet att komma när man släpper gasen, finns det flera varianter ?

Gärna med bilder om någon har, annars en förklaring .

Behöver inte skriva om öppen och återcirkulerande dumpar.

Mvh Kalle

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
19 juli 2012
har du volvo utan sportluft wink

där har du ditt "pysljud", sportluftfilter!

1 679 Inlägg
19 juli 2012
Öppetfilter så äre löst som tidigare inlägg smile
sen hur mycket det beror på hur mycket ladd du har också smile
Men får du kvitter ljud när du monterar öppetfilter så är din återcirkulerande dump trasig smile

3 860 Inlägg
20 juli 2012
som sagt. Öppet filter så kommer du höra dumpen genom det.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 230 Inlägg
20 juli 2012
jag laddar 0.8 med nåt skitfilter och det pyser på som fan! själv ska jag sätta dit luftburken igen och fixa bättre flöde i den så jag slipper det jävla pysandet wink

258 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
barenhoff: tänkte väl det smile tackar !
JimmyAndersson: Tack!
DiZturbed: det var då, nu var det mesta glömt, hade inte så mkt för mig att tänka på det smile
spokenratt: tackar smile
manne_940: hehe det ser man vissa blir trötta på det smile

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

1 324 Inlägg
20 juli 2012
Hehe så kan det vara! Jag monterade ett öppet dubbel konigt sportluftilter av bra kvalitet, Låter helt perfekt.. smile

124 Inlägg
21 juli 2012
en skärp dej och bete dig, pyyysljud herregud

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

385 Inlägg
25 juli 2012
OpelAscona skrev:
en skärp dej och bete dig, pyyysljud herregud

Det är nog du som ska skärpa dig och bete dig. Detta är ett forum där det ställs och svaras på frågor inget forum för att uttrycka sina personliga åsikter varesig pysljud i detta fallet då skulle vara omoget. Svara på frågan och tipsa om du ska skriva något.

Åter till TS annvänder du dig av öppetfilter får du pysljud, har hört bra rykten av KN filter. Glöm ej avskärmnig, skötsel samt byte enl tillverkaren av filtret. Glöm ej heller att montera luftmassemätaren stadigt då den kan gå sönder om den skakas för mycket.

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
25 juli 2012
jag brukar sitta i bilen och blåsa för fulla muggar ! det tycker mina kompisar är tuft smile går så mycket forrtare när de säger pyyyyysscchhh

btw så går luftmassemätaren även i sönder utav vanliga superduper snabba filter ... du får leta efter torra superduper snabba filter om du vill att de ska hålla

3 860 Inlägg
26 juli 2012
CHEEVA skrev:
jag brukar sitta i bilen och blåsa för fulla muggar ! det tycker mina kompisar är tuft smile går så mycket forrtare när de säger pyyyyysscchhh

btw så går luftmassemätaren även i sönder utav vanliga superduper snabba filter ... du får leta efter torra superduper snabba filter om du vill att de ska hålla

Vad är "vanliga" filter då..?
Det som kan hända är som skrevs tidigare att LMM skakar och hoppar/slår emot något och då går sönder eller om man köpt filter som ska oljas in och har FÖRMYCKET olja på filtert släpper genom in på LMM som går sönder. Händer också att själva filtert går sönder och släpper skit in till LMM.

Köp kvalitets filter, fixera din LMM och är det filter som ska oljas så ta lite olja bara. Skaffa till ex. AEM Dryflow filter, så slipper du olja in de.
Senast redigerat av spokenratt (26 juli 2012)

Autotech

Allfixare
1 475 Inlägg
26 juli 2012
CHEEVA skrev:

Hur går något I sönder?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
26 juli 2012
du smörjer in vanliga sportluftfilter med en olja ... den oljan tränger sig in i luftmassemätaren och tar sönder den

är skrivet om vääldigt många gånger här på forumet bla, finns även tester som visar at sportluftfilter inte ger ett skit, blir bäst med orginalfilter

3 860 Inlägg
27 juli 2012
CHEEVA skrev:
du smörjer in vanliga sportluftfilter med en olja ... den oljan tränger sig in i luftmassemätaren och tar sönder den

är skrivet om vääldigt många gånger här på forumet bla, finns även tester som visar at sportluftfilter inte ger ett skit, blir bäst med orginalfilter

Sant, filter ger inte direkt några HK vinster... finns också tester som visar att det ger effekt. Vet till ex någon s60 här på garaget som visade effekt vinst i bänken men allt är olika från bil till bil.
Men att oljan tränger genom filtret beror till 90% av att man haft på förmycket olja på filtret! Körde med JR filter i 2 år, filter som oljas in, helt utan bekymmer. Men som sagt, kvalitets filter är att föredra och väldigt försiktigt med oljan om där ska vara någon. Men jag rekomenderar precis som du att man skaffar sig ett märkesfilter som inte ska oljas in så slipper man bry sig om den risken!

Autotech

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
27 juli 2012
Finns ju även många som får problem med sportluftfilter både svensson och personer som bänkar. kan sänka effekten och ge lite lustiga problem.

Sök