2644
Sök

BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.

Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer

Överpedantisk?
343 711 Visningar
Uppdaterades senast 16 augusti 2016
-sommar ska de va....
4 531 Inlägg
19 november 2012
Fint som tusan blir det. Påminner om mitt garage fast jag har mkt mindre. Jag valde dock vita väggar upptill och ljusare grått hertill avgränsat med bröstlist i mörkgrått liksom mörkgrått på foder.  Men du kommer ju att trivas som tusan i ditt garage, den saken är klar :-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Överpedantisk?
411 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Fint som tusan blir det. Påminner om mitt garage fast jag har mkt mindre. Jag valde dock vita väggar upptill och ljusare grått hertill avgränsat med bröstlist i mörkgrått liksom mörkgrått på foder.  Men du kommer ju att trivas som tusan i ditt garage, den saken är klar :-)

Tack är själv väldigt nöjd med hur det blivit smile Har du någon länk till hur det ser hemma i ditt finrum? smile

Överpedantisk?
411 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Då var det dax för lite uppdate efter några veckors paus från projektet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21217/21217-c6c3388c4e05de64a3d8cebc6dd8bb36.jpg
Köpte Turbobreddarna av en privatperson som redan passat in skärmarna fram samt fronten så jag har monterat dit grejerna på bilen och då blir det så här. Jag tycker att fronten kommer för långt ner, efter att ha spenderat X antal timmar på google och kollat på bilder så tycker jag at det blir snyggare med fronten högre upp.

https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21217/21217-dab57cf42995c97afab26be74e79d36a.jpg
Hade 12cm från underkant på fronten tidigare, nu har jag hissat upp den så det är 20cm och då täcks hålen från kofångaren som satt där orginal. Ser vettigare ut eller vad säger ni?

https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21217/21217-75c01288876fa43fd20b0a660de1864f.jpg
Dock ställer det till lite andra problem när fronten nu hissas. Blir till att förlänga fronten på varje sida för nu räcker den inte till breddarna =/

https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21217/21217-84ff8d90a659bd13cfb0c57fded0aec6.jpg
En bild där man ser att underkant på fronten linjerar bra med tröskeln och bilens undersida.

https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21217/21217-bb929e048baacb560d91bb353df5a964.jpg
Här ser man rätt bra hur mycket fronten behöver förlängas, någon som har tips/råd hur man går till väga? smile

-sommar ska de va....
4 531 Inlägg
8 december 2012
Kan du modda infästningen på spoilern utefter frontplåten så den kommer tigtare mot den så når du kanske längre bak efter sidorna mot breddarna

Överpedantisk?
411 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Kan du modda infästningen på spoilern utefter frontplåten så den kommer tigtare mot den så når du kanske längre bak efter sidorna mot breddarna

Det går att dra in den lite men det fattas ändå några cm, undrar hur fronten såg ut innan killen som passade in den första gången? Var kanske bredare?

-sommar ska de va....
4 531 Inlägg
8 december 2012
L.D. Peter skrev:
eastmotorsport skrev:

Det går att dra in den lite men det fattas ändå några cm, undrar hur fronten såg ut innan killen som passade in den första gången? Var kanske bredare?

Ok men om du tar det som går , sen slitsar du upp spoilern i överkant ca 5cm från hjulhuset  men spara en bit i nederkant sen drar du den delen bakåt och säkrar den med ett stålband och plastar därimellen.

Överpedantisk?
411 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
L.D. Peter skrev:
eastmotorsport skrev:

Ok men om du tar det som går , sen slitsar du upp spoilern i överkant ca 5cm från hjulhuset  men spara en bit i nederkant sen drar du den delen bakåt och säkrar den med ett stålband och plastar därimellen.

Jag tror att jag är med på hur du menar, du har ingen bild där du gjort något liknande på dina projekt? smile
Senast redigerat av L.D. Peter (8 december 2012)

-sommar ska de va....
4 531 Inlägg
8 december 2012
L.D. Peter skrev:
eastmotorsport skrev:
L.D. Peter skrev:

Jag tror att jag är med på hur du menar, du har ingen bild där du gjort något liknande på dina projekt? smile

Njae, inget sånt har jag gjort .

57 Inlägg
8 december 2012
Den sitter längre ner original. sen så der den ut att vara kapad i ändarna också.
Senast redigerat av blracing (8 december 2012)

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
8 december 2012
Det ska bli spännande att följa detta, ser hur grymt som helst ut redan nu!

(Jag är också möbelsnickare ;>)

huehue

Överpedantisk?
411 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
blracing skrev:
Den sitter längre ner original. sen så der den ut att vara kapad i ändarna också.

Kollade på bilderna som du laddade upp här och du hade nog fronten nån cm lägre, är nog som du säger att min front är lite "avkapad" på varje kortsida.

Överpedantisk?
411 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
jeppanh0e skrev:
Det ska bli spännande att följa detta, ser hur grymt som helst ut redan nu!

(Jag är också möbelsnickare ;>)

Tackar det var roligt att höra smile En möbelsnickare till trevligt wink
Mvh Peter

41 Inlägg
9 december 2012
Trevlig tråd som kommer att följas.
Ang frontspoiler så finns det 2 modeller med eller utan breddare.
List till skärmbreddare finns hos bmw för inga pengar alls.
Kollade detta nyligt då jag plockade ihop en originalturbo.

41 Inlägg
9 december 2012
Här får du en bild på senaste projektet så ser du hur det sitter på en original smile
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1632032

Överpedantisk?
411 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
trucker1 skrev:
Trevlig tråd som kommer att följas.
Ang frontspoiler så finns det 2 modeller med eller utan breddare.
List till skärmbreddare finns hos bmw för inga pengar alls.
Kollade detta nyligt då jag plockade ihop en originalturbo.

Det var roligt att höra, välkommen smile

Bra tips ska kolla på BMW ang listerna, vet du vilket avstånd det på en orginal 02 turbo fronten och säg strålkastargrillen?

152 Inlägg
9 december 2012
Men den ska la bara täcka hålen för stötfångarfästena i princip?

Mvh NK

64 Inlägg
9 december 2012
vad har du för storlek på fälgarna bak? 15x8? offset? smile

riktigt grymt projekt, råkar ha en exakt lika big_smile

Överpedantisk?
411 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Bmw_NK skrev:
Men den ska la bara täcka hålen för stötfångarfästena i princip?

Mvh NK

Japp det är min tanke, det går att sänka fronten lite till plus att listen kommer att täcka ytterligare lite.

Överpedantisk?
411 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
jaans skrev:
vad har du för storlek på fälgarna bak? 15x8? offset? smile

riktigt grymt projekt, råkar ha en exakt lika big_smile

Det är 16x8" ET 0, jaså du har ett liknande projekt vad roligt smile

397 Inlägg
9 december 2012
ballt projekt kommer följas smile

Sök