BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
Svetsade sedan på en mutter på insidan av plåten, tillbaka med biten igen. Smidigt med magnet för att hålla plåten på plats
Så sen lite färg på det, glömde fota det.
Har jag lite flyt under nästa vecka så blir det förhoppningsvis besiktning, hade fått ihop kofångaren bak i helgen men behöver 2st längre vagnsbultar så får fixa dem imorgon. Lämnade iväg buren idag för blästring och pulverlack, hoppas på att ha den åter på tisdag. Sen bör nya turbofronten anlända under nästa vecka samt tjäderlister, sen så
Om du ska registreringsbesikta med bur så finns det risk att det kan bli problem i och med att du har flyttat på bältespunkterna. Även om det är ordentligt gjort så vet jag endel som inte har tagit sig igenom. Men det krävs ju å andra sidan att det faktiskt syns att den är flyttad, om du lyckas få det helt osynligt så går det väl skert och glida igenom ändå...
Om du ska registreringsbesikta med bur så finns det risk att det kan bli problem i och med att du har flyttat på bältespunkterna. Även om det är ordentligt gjort så vet jag endel som inte har tagit sig igenom. Men det krävs ju å andra sidan att det faktiskt syns att den är flyttad, om du lyckas få det helt osynligt så går det väl skert och glida igenom ändå...
Tanken är att få den besiktigad för gata, denna bur kommer från en 1802a från -74 som var reggad med denna bur, där satt bältespunkten på samma ställe där jag nu lagt till dessa Håller tummarna så får vi vad de säger på SBP.
Men det krävs ju å andra sidan att det faktiskt syns att den är flyttad, om du lyckas få det helt osynligt så går det väl skert och glida igenom ändå...
Jag tror vi här befinner oss VÄLDIGT nära kärnan vad gäller det smidigaste sättet att tänka och agera när det gäller alla mängder av småmods som en bilpulare knådar ur sig. ;-)
- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -
Blir ju jäkligt bra det här och vad skönt om du hinner besiktiga den redan innan vintern så har du ju det avklarat. Hur försäkrar du den? Nån entusiastförsäkring eller vad?
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Blir ju jäkligt bra det här och vad skönt om du hinner besiktiga den redan innan vintern så har du ju det avklarat. Hur försäkrar du den? Nån entusiastförsäkring eller vad?
Ja det hade inte varit fel att hinna med att köra några mil Just nu har jag den hos LF, kostar 100:-/år när den e avställd. Får se sen.
Skönt att få den besad innan vintern vad tror du om att försöka montera en styrväxel från e36.. är lite sugen själv, OM det får plats dvs Eller finns renoveringssatser för styrsnäckan som sitter original?
Skönt att få den besad innan vintern vad tror du om att försöka montera en styrväxel från e36.. är lite sugen själv, OM det får plats dvs Eller finns renoveringssatser för styrsnäckan som sitter original?
Skönt att få den besad innan vintern vad tror du om att försöka montera en styrväxel från e36.. är lite sugen själv, OM det får plats dvs Eller finns renoveringssatser för styrsnäckan som sitter original?
E36 styrväxel fungerar inte på 2002 hjulupphängning eftersom den på e36 ligger framför hjulcentrum, det ska till en styrväxel från en bil som har den bakom hjulcentrum liksom 2002. Sådana finns nog, jag har sett byggtrådar med det. Jag har komplett framvagn från e36 på min, därmed även styrväxel. Det går dit, men krävs en hel del svetsande.
- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -
Aha okej. Nja de är nog dreven/splines som är slitna. Det finns ett dödläge liksom :p
Då är det klart värre Glapp i styrningen?
Ajjemen.. men det verkar "komma o gå". Men har blivit mer tydligt på slutet. Så jag tror det finns ett glapp.. nånstans. Och det kan väl inte vara så mycket annat än snäckan känns de som..?
Aha okej. Nja de är nog dreven/splines som är slitna. Det finns ett dödläge liksom :p
Då är det klart värre Glapp i styrningen?
Ajjemen.. men det verkar "komma o gå". Men har blivit mer tydligt på slutet. Så jag tror det finns ett glapp.. nånstans. Och det kan väl inte vara så mycket annat än snäckan känns de som..?
Det låter som det borde vara snäckan, lite konstigt att det "kommer och går"? Jag sålde framvagnen till reservdelsbilen annars kunde jag skickat upp den snäckan till dig.