4526
Sök

Eftersnack: Västeråsträffen 21/7

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
22 juli 2012
trippelturbo skrev:
Jag kunde inte komma på träffen pga jobb, åkte från Sthlm strax efter kl 19 och det var väldig många bilar som åkte mot västerås i väldig hög fart. Mellan Enköping o Västerås, där vägen smalnar till två, var det två EVO bilar som körde i väldig hög hastighet bara för att hinna före mig! Dåligt!! Körde min tradare i 80, förstår att det är trist o åka bakom en tradare i 80 flera km, i värsta fall mil, men frågan är om det är värt o riskera att nån/nåra åker i räcket??

Jag såg olyckan mellan Enköping o Västerås (den tidigare), otrolig tråkig syn!! Vissa lär ju sig aldrig att köra bil. Alltifrån hastighet till avstånd & sunt förnuft.

Hade kunnat ringa snuten o ange ett ex antal regnr på bilar på väg till Västerås (som jag antar skulle till träffen)! Flera av dessa kände jag igen från g.org.

Jaa, en del tycker inte det är viktigt att komma fram hela utan bara man får ha det skoj på vägen. Näe, det finns en väldans massa Kamikazepiloter ute på vägarna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
22 juli 2012
_Dalle_ skrev:
Vettemannen skrev:
_Dalle_ skrev:
vill gärna veta hur dom två som körde bmw bilarna (en röd och en svart) tänkte som körde om mig på innern så det spruta grus.
Farligt och tråkigt att få mer stenskott i fronten än man redan har:(

Inne på Hälla eller på E18 eller nån annan stans?

/Benny

e18 påväg hem

Okay!

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

95 Inlägg
22 juli 2012
_RaggarN skrev:
Selleen skrev:
Bra träff! Tyvärr vart det snöre för mig.

en sak att påpeka bara. Är det någon som har film på en grå rx7a i sladdrutan? Han verkade ju inte ha så bra koll på vad han höll på med, höll på o köra in i flera personer och grejer flera gånger. När han åkte ut ur rutan så pustade jag ut. Sen kommer han in igen??!?!?
Snälla det är riskabelt nog med så lite skydd till publiken. Om du inte har kontroll på bilen alls så snälla ut och träna nånstans där det inte finns nå folk

tror du syftar på honom jag syftar på något inlägg åvanför, kan hålla med dig

Jag har film på den grå, tror man hör ett hagel av kommentarer i bakgrunden så som:

- Nej, inte igen...
- Dags att backa då!
- osv

Om det är rätt rx 7 kan jag inte svara för, men någon cider rörde det sig inte om i den bilen.
Hederlig Ica energidryck som den störtsköna killen i den tokslöa "cykel på köpet (taket)" BMW:n sedan välte ut big_smile

Mmm.... M-power
58 Inlägg
22 juli 2012
Klockren träff! Lär dyka upp fler gånger, åkte dock inte egen bil denna utan med "vitto" smile

98 Inlägg
22 juli 2012
Griffin200sx skrev:
jockeiz skrev:
Griffin200sx skrev:
Alla ni som klagar på folk som burnar är ni för stora fjollor att säga till dem live eller? eller tror ni Crew ser allt och ska säga till alla ?
Vi säger till dom vi ser och vi hoppas att ni får mer stake så ni vågar också

Att behöva springa efter bilen å säga till personen att ta det lugnt, för att sedan springa tillbaka å ev missa något, känns ganska meningslöst (då personen möjligen inte bryr sig ett skit, för att han ej blivit tillsagd av en crew-ie)
Tror inte att de handlar om att "våga" säga till någon nu.

klaga inte då?

Har jag klagat?

28 Inlägg
22 juli 2012
Första ordentliga träffen i år för min del, vilken träff dessutom! utgång vid 16 och hemma vid 03:30.
Stort tack till arrangören och komplimangen man fick som ledde till en plats bland dem "exklusiva" bilarna.
Riktigt skoj och sjukt många bilar, coola som extremt snygga och påkostade.

Vart lite tråkig för egen del då jag var så jäkla lat och "glömde" tömma catch tanken innan färd. hmm

Självklart går en tanke till dem som var inblandade vid olyckorna, var nog en 3st om jag förstått rätt.. riktigt tragiskt.

Fotograf
198 Inlägg
22 juli 2012
Jag kommer ut med länk snart med ett hundratal bilder som håller på att laddas upp på min hemsida !wink

663 Inlägg
22 juli 2012
kameramannen skrev:
Ber om ursäkt om någon störde sig på mina röksignaler på vägen som ledde genom området men att tyda från däckspåren i gatan så har den använts till signalerande tidigare under kvällen.

du burna mellan parkeringarna utan bil bakom så jag tyckte det var helt okej, du fick loss din kära bil lätt och hade god kontroll, så ska en burn göras!

360 Inlägg
22 juli 2012
_RaggarN skrev:
Selleen skrev:
Bra träff! Tyvärr vart det snöre för mig.

en sak att påpeka bara. Är det någon som har film på en grå rx7a i sladdrutan? Han verkade ju inte ha så bra koll på vad han höll på med, höll på o köra in i flera personer och grejer flera gånger. När han åkte ut ur rutan så pustade jag ut. Sen kommer han in igen??!?!?
Snälla det är riskabelt nog med så lite skydd till publiken. Om du inte har kontroll på bilen alls så snälla ut och träna nånstans där det inte finns nå folk

tror du syftar på honom jag syftar på något inlägg åvanför, kan hålla med dig

http://www.youtube.com/watch?v=AbnGWHbg … age#t=460s

Den jag syftar på iallafall. Där vid 8.55 ser inte så kontrollerat ut

114 Inlägg
22 juli 2012
Freddeponken skrev:
kameramannen skrev:
Ber om ursäkt om någon störde sig på mina röksignaler på vägen som ledde genom området men att tyda från däckspåren i gatan så har den använts till signalerande tidigare under kvällen.

du burna mellan parkeringarna utan bil bakom så jag tyckte det var helt okej, du fick loss din kära bil lätt och hade god kontroll, så ska en burn göras!

+1

Finraggare
2 381 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
Tack. Blev bara förvånad att inga svarvade där vi brukar släppa loss utan höll sig i boxen så det slog mig när jag kom hem "fan detdär kanske inte var helt ok". Försökte vifta förbi bilar bakom och släppte av när det började gå i sidled.  Men ja - den släpper riktigt lätt. smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Finraggare
2 381 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
Selleen skrev:

Inte vid 11:49 heller smile

360 Inlägg
22 juli 2012
kameramannen skrev:
Selleen skrev:

Ojdå.. den missade jag smile

Edit. 2 alltför nära incidenter. Nästa gång kanske man inte har lika tur tongue
Senast redigerat av Selleen (22 juli 2012)

1 062 Inlägg
22 juli 2012
trippelturbo skrev:
Jag kunde inte komma på träffen pga jobb, åkte från Sthlm strax efter kl 19 och det var väldig många bilar som åkte mot västerås i väldig hög fart. Mellan Enköping o Västerås, där vägen smalnar till två, var det två EVO bilar som körde i väldig hög hastighet bara för att hinna före mig! Dåligt!! Körde min tradare i 80, förstår att det är trist o åka bakom en tradare i 80 flera km, i värsta fall mil, men frågan är om det är värt o riskera att nån/nåra åker i räcket??

Jag såg olyckan mellan Enköping o Västerås (den tidigare), otrolig tråkig syn!! Vissa lär ju sig aldrig att köra bil. Alltifrån hastighet till avstånd & sunt förnuft.

Hade kunnat ringa snuten o ange ett ex antal regnr på bilar på väg till Västerås (som jag antar skulle till träffen)! Flera av dessa kände jag igen från g.org.

Skönt att fler börjat ledsna på det här allan-ballan betendet som allt fler lagt sig till med på senare år.  De riktiga raggarna i jänkebilarna visar respekt och vördnad för varandra och varandras fordon.  Dessa övriga sk träffar i Sverige går i rakt motsatt riktning tyvärr pga attityden hos många deltagare.......

Här står en del om olyckan

https://www.flashback.org/t1921583

"You Go, we go!"

227 Inlägg
22 juli 2012
Selleen skrev:
kameramannen skrev:
Selleen skrev:

Ojdå.. den missade jag smile

Edit. 2 alltför nära incidenter. Nästa gång kanske man inte har lika tur tongue

jo den jag syfta på!
bmwn missade jag med!

kan gå så jävla fel så jävla snabbt! tänk er för där ute!!
fan illa när nån som inte äns har kort ser riskerna bättre än dom som har de!

619 Inlägg
22 juli 2012
Det kändes som alla drog så tidigt, vi 12 tiden var alla borta kändes det som =/ Why?

227 Inlägg
22 juli 2012
juhaaan skrev:
Det kändes som alla drog så tidigt, vi 12 tiden var alla borta kändes det som =/ Why?

hände ju saker runt om kring smile

Fotograf
142 Inlägg
22 juli 2012
juhaaan skrev:

Vad jag såg så åkte dom flesta emot krocken för att försöka se mer och resten åkte väl inåt mot stan o gled runt

38 Inlägg
22 juli 2012
kameramannen skrev:
Tack. Blev bara förvånad att inga svarvade där vi brukar släppa loss utan höll sig i boxen så det slog mig när jag kom hem "fan detdär kanske inte var helt ok". Försökte vifta förbi bilar bakom och släppte av när det började gå i sidled.  Men ja - den släpper riktigt lätt. smile

Var riktigt schysst att du väntade med att släppa lös besten när jag kom gående förbi med ungarna också, vill inte släpa med dom på dessa träffar då det finns för mycket folk utan vett men nu har jag missat allt denna sommar så denna gången gjorde jag ett undantag så eloge till dig för att du vinkade förbi mig så att säga smile

Finraggare
2 381 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
johan_kallman skrev:
Var riktigt schysst att du väntade med att släppa lös besten när jag kom gående förbi med ungarna också, vill inte släpa med dom på dessa träffar då det finns för mycket folk utan vett men nu har jag missat allt denna sommar så denna gången gjorde jag ett undantag så eloge till dig för att du vinkade förbi mig så att säga smile

Har kids själv och hade planterat barnvagnen i framrutan på en bil som hade börjat elda gummi rakt i ansiktet på kidsen smile Sen går min loss rätt mycket också så jag tänkte att det var lika bra att släppa förbi er. Hade liksom inte bråttom heller.

Sök