4531
Sök

Volvo 940 t5 ombyggnad

denna projekttråd är för att visa vad som händer med min 940 t5

298 421 Visningar
Uppdaterades senast 2 januari 2017
1 166 Inlägg
14 april 2013
#121
Vem plastsvetsar

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

128 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
#122
volvo_142racing skrev:
Vem plastsvetsar

Jag har köpt grejer till de så jag ska göra de själv efter att jag tränat på lite andra saker wink


1 166 Inlägg
14 april 2013
#123
Ok skulle du kunna svetsa 960 list åt mig har 4 som ska bli 2 till 940 framskärmar för en peng

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

534 Inlägg
14 april 2013
#124
en lödkolv räker för att smälta ihop det ju men sen går det ju förstärka såklart med andra grejer


Putsnörd!
277 Inlägg
17 april 2013
#125
Blir verkligen snyggt! Tumme upp, och nu har du en följare till!

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)

39 Inlägg
26 april 2013
#126
Imponerande bygge måste jag säga! Nu får snart turbon jag köpte av dig bekänna färg, mappning bokad!smile

128 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
#127
Kroka skrev:
Imponerande bygge måste jag säga! Nu får snart turbon jag köpte av dig bekänna färg, mappning bokad!smile

Tackar smile låter bra att turbon äntligen ska få plågas lite smile jag förväntar mig filmer på din sida smile


10 Inlägg
26 april 2013
#128
Riktigt grymt bygge !!!!!!!!!!

39 Inlägg
26 april 2013
#129
Danne_t5 skrev:
Kroka skrev:
Imponerande bygge måste jag säga! Nu får snart turbon jag köpte av dig bekänna färg, mappning bokad!smile

Tackar smile låter bra att turbon äntligen ska få plågas lite smile jag förväntar mig filmer på din sida smile

Självklart kommer det att dyka upp filmer! Uppstart planerad nästa vecka!smile

26 april 2013
#130
prem lagd! riktigt snyggt gjort, kommer bli bra smile

4 Inlägg
28 april 2013
#131
Vad är det för dimension på rören på grenröret?

128 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
#132
tjenare. nu har jag börjat bygga ihop kjolarna och skruvat ihop fronten inför plastsvetsningen smile
så här kommer några bilder smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-b713ead1647d2d4abcc84e242b3026b6.jpg
såhär ser de ut efter att jag byggt ett fäste under bilden som kjolarna skruvas i och efte ratt jag snittat upp kjolarna och format dom efter trösklarnas nya linjer smile kjolen ska limmas mot tröskeln sedan.


https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-6c73a6a6d81623dc88b0714bd56da475.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-e0aaa8bc94248eb69bc832522f5213bb.jpg
här har jag kapat R stöten och fixerat den genom att skruva den där jag vill ha den men sen när de e dax att svetsa den så kommer den svetsas kant i kant över allt och inte som på bilden med överlapp. detta är igentligen bara för att se vilket mått jag ska bygga efter för att de ska passa kjolarna.



https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-b00889410a556cdcd6b9631445eab808.jpg
något sådant blir de smile kan nog kanske bli bra smile världens vanligaste front typ men i mitt tycke så finns de ingen annan front som passar bättre


https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-6c125da56887fc80965023e408b47a59.jpg


mer bilder kommer innom kort wink


429 Inlägg
1 maj 2013
#133
Det har du så rätt i. Världens vanligaste front, men det är den som set bäst ut. Snyggt jobbat smile


131 Inlägg
1 maj 2013
#134
så galet bra ser de ut o bli!

10 164 Inlägg
1 maj 2013
#135
Ser riktigt bra ut det här smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

128 Inlägg
3 maj 2013
Trådstartare
#136
de går inte riktigt som jag tänkt mig med bygget just nu hmm får tänka om lite med bygget av bak stöten också har jag beslutsångest om va jag ska köra med för intercooler så därför tänkte jag att ni kanske kunde övertala mig lite tongue så här kommer 2 bilder på 2 olika, ni måste bortse från att den ena saknar gavlar för om de blir så att jag tar den stora lastbils ic så kommer gavlarna från den lilla ic flyttas över så ni får tänka er att båda e lika fina tongue även om vad ni tror flödesmässigt skulle funka bäst


https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-b2317a3a2cbf71b6dcee2de830f0f9e1.jpg
här är den stora scania intercoolern som gavlarna ska flyttas över till om jag beslutar mig för att använda denna, den är i mått räknad med gavlarna som ska flyttas över så e den 110cm lång 30cm hög och 3" bred.


https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-01f60126d7866c719ebf26e591580283.jpg
här är den andra intecoolern som är 78cm lång 30cm hög och 3" bred
https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-8579c25da72538e0cfe6844e58e40142.jpg
här har ni en bild på båda


tanken har ju alltid varit att jag ska köra med lastbils ic hela tiden men vet inte om de e helt onödigt med en sån stor men jag måste ju även ha en som kyler luften bra också sen är de ju rätt snyggt med en som fyller ut hålen i fronten bra också tongue

tacksam för svar.


Teknisk
328 Inlägg
3 maj 2013
#138
Känns som att den lilla skulle kunna funka bättre rent utseendemässigt. Då kan du köra med lite mjukare böjar på tryckrören dessutom.
Ett extra plus är dessutom att du förmodligen inte behöver flytta bärjärnen till kofångaren om du använder den lilla.

Skall du köra med fruktansvärt mycket effekt så du har behov av den större?

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

128 Inlägg
3 maj 2013
Trådstartare
#139
Maxen skrev:
Känns som att den lilla skulle kunna funka bättre rent utseendemässigt. Då kan du köra med lite mjukare böjar på tryckrören dessutom.
Ett extra plus är dessutom att du förmodligen inte behöver flytta bärjärnen till kofångaren om du använder den lilla.

Skall du köra med fruktansvärt mycket effekt så du har behov av den större?

Jag har målet att ha över 500hk i motorn.


21 Inlägg
3 maj 2013
#140
Snyggt


Sök