Hej!
Tänkte det var dax att lägga upp lite bilder på mitt projekt.
Bilen jag kommer använda mig av är en 745 GL -92.
Lista på vad man behöver för grejer som jag vet, till att bygga t5 i en 740.
Saker från 850 T5:
850 T5 Motor B5234T så komplett som möjligt 1994-1995
850 T5 Motorpiska komplett med Relä. (-94/-95) Gärna manuel.
850 T5 Styrbox utan startspärr slutnummer (549)/(548)
850 T5 Lambdasond
850 T5 Evapventil/ptc Resistor
850 T5 Manuelt svänghjul
850 T5 Katalysator
850 T5 LMM
850 Tändspolar (601)
850 T5 Laddtrycksventil
850/960 Tomgångsmotor
850 T5 Turbo
850 T5 Japan Grenrör
Saker från 960:
960 VattenSlangar till värmepaketet
960 Oljetråg+oljepickup/Oljemätsticka+rör till mätsticka
960 Motorfästen 6 Delar
960 Långa+Korta Vattenrör
960 Reläbox
960/940 Tropic Kylare + Elfläkt+Relä
960 Termostatlock(hus)
960 3" Spjällhus
960 Servoslangar
Övrigt:
Volvo tempgivare (artnummer: 9186773) sitter bak motorn
940 Intercooler Med mittanslutningar
JG Box till separata spolar.
940/740 Turbo Luftburk
Bmw ZF låda omsvetsad för vitblock
LMR Bmw Zf växelådsbalk
940 m90 Främre kardan
LMR adapterplatta (svetsfläns) till 960 gasspjäl
S60 Raka insuget
Gasrulle med fäste+Wijer (Jag tog en från en 740 me svanhalsinsug)
Eftersom jag brukar med 745 för tillfället så samlar jag påmig alla prylar och gör allt klart så det blir plug and play
Lite bilder på lite delar:
S60 nya raka insuget, 960 Relä box, 850LMM, 850 Laddsytyrningsventil, 960 Motorfästen, 5 stycken separata tänspolar +härva
850 Japan grenrör, 850 13T turbo (är på jakt efter en kkk24)
760 V6 Kränhänarstag så jag får plats med oljefiltret
Do88.se special kylarslangar till 740 T5 även nya slangklämmor
960 Termostatlock, 960 lilla vattenröret + 960 STora vattenrör som är kortat 1 cylinder men måste byggas om lite till bilder kommer på detta.
960 Kortat tråg , 960 Oljekylare(oljefilterförflyttare), 960 Oljesticka +rör och kortad oljepickup.
960 Tropic kylare med elfläkt
Mätt upp och borrat/gängat där jag vill ha gasrullen, tyckte det blev en smidig lösning.
Kapade bort lite aluminium som var ivägen för spjällägesgivaren (ska finas till) det ska även svetsast dit en adapterplatta från LMR här så 960 spjället passar.
Det "Ryktades" om att dessa knölar var i vägen för Servo behållaren så dessa kapade jag bort ser bättre ut i verkligheten än på bilderna,
Och slutligen en Gruppbild på lite delar:
Det var allt för denna gången!