3082
Sök

Hjälp! Laddtrycks problem Subaru legacy.

8 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
Hej!

Det är så att jag har en Subaru legacy från 92.

Det är så att bilen rycker ganska hårt om jag ger fullt. Men om jag smyger mig på gasen då rycker den inget.

Tror de kan va fuel cut. Efter som när jag koppla ur Laddtrycks sensorn (den som styr laddtrycket) så går den bra.

sen testa jag att koppla på en dawes device så går den inte på tomgång och den är inställd på 1.1 bar bilen går bra upp till 1 bar sen så rycker den hårt! testa att koppla in dawes devicen på laddtrycks sensorn och då hade jag sensorn urkopplad då gick han på tom gång men så rycker den när man ger fullt och laddar cirka 1bar

Har hört att man kan plugga laddtrycks sensorn så ska man kunna ladda mer utan att han ska strypa av!

Någon som kanske vart med om liknande? Eller vet hur man pluggar/ lurar laddtrycks sensorn

Tack på förhand!

Mvh ken

Forummoderator
26 375 Inlägg
22 juli 2012
En turbobil behöver ju lite mer än laddtryck, för att inte spika sönder totalt..

Edit: som till exempel mer bränsle..
Senast redigerat av Mack (22 juli 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Jo så äre ju. Men han jag köpte den av har kört på 1.1 på en likadan legacy utan att de spika. Sen spelar de ingen roll om jag kör med original laddtrycksstyrning. ger jag fullt så bryter han av ändå... ända gången han inte bryter av är när jag drar ur kontaktstycket till laddtrycks ventilen.

Forummoderator
26 375 Inlägg
23 juli 2012
Bara för att han har kört med 1.1 i laddtryck och inte hört att det har spikat, så kan det ha spikat i alla fall.
Läs den klistrade tråden om ämnet, så förstår du vad jag menar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Är ju inte spikningarna jag har problem med? är ju att han bryter av helt! var ute en sväng skruva tillbaka allt som det var och koppla bort batteriet i en halvtimme drygt. sen provkörde jag den! kunde dra ur ettan fullt plattan i mattan men sen på 2an gick de inte men om man trycker jämt på gaspedalen då går det att dra ur han men inte om jag drar pedalen i botten direkt.

Sök