2739
Sök

Natriumkylda ventiler volvo 530 topp.

56 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Hej. Jag undrar om det finns någon optiskt skillnad på Natriumkylda och vanliga avgas ventiler till volvos 530 topplock:). Då jag införskaffat mig en 531 topp vill jag veta om någon annan bytt till natrium ventiler då den var monterad på en 740 turbo. Sen undrar jag hur viktigt är det är att ha dessa ventiler i en turbo motor (b230FK) eller vid vilka effekter det börjar bli ett måste smile.

Tack på förhand // Andreas

Att ge makt och pengar till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar :P

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 juli 2012
en natriumkyld ventil har på undersidan (den sidan mot kolven till) en liten fördjupning på säg 4mm i diamter i mitten, är ventilen helt slät är de ingen natriumkyld ventil.

jag kör inte ens med natriumkylda ventiler å plockar 370hästar :p

651 Inlägg
24 juli 2012
natrium sat vel på endel et maskiner och någon enstakad ft. du kan allt slänga på den toppen. vanliga räcker väldigt länge. hade vanliga i en 531a på min matsvarta 740 turbo och körde på fullt ladd med en stor turbo. extraktor. vx3 bränsletryck å lite små pil och  höll för en. foch gick bra. 4-500hk ska de då funka till tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 juli 2012
http://forumbilder.se/images/ab2008101811Pa051.jpg de där en vanliga ventiler, natriumkylda är släta på undersidan utan text å en liten liten grop som jag pratade om.

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 juli 2012
Ahlbom skrev:
natrium sat vel på endel et maskiner och någon enstakad ft. du kan allt slänga på den toppen. vanliga räcker väldigt länge. hade vanliga i en 531a på min matsvarta 740 turbo och körde på fullt ladd med en stor turbo. extraktor. vx3 bränsletryck å lite små pil och  höll för en. foch gick bra. 4-500hk ska de då funka till tongue

volvos lättrycksmotorer har natriumkylda ventiler vad jag vet.

56 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Tack för alla svar big_smile

Att ge makt och pengar till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar :P

Sök