Tja, har ett konstigt problem med ljudet i min s70
När man står still med bilen så fungerar slutsteg och baslåda kanon, men så fort man åker lite framåt så slutar de att basa, men så fort man stannar tex vid ett rödljus så går det igång igen och slutar när man åker iväg igen :S
Nån som har nån aning om vad det kan vara? jag blir inte klok på det
men förstår inte varför det fungerar jämt när man står still och så fort bilen börjar rulla lite så stängs det av, fungerar jämt när bilen står still och aldrig när bilen rullar, känns som det är nåt annat?
Jag tycker nog det känns som glapp. Om det stängs av när du inte står still.. Eller för den delen.. vart har du kopplat remoten?
hm känns konstigt om det skulle va det, tycker det borde funka ibland när bilen rörde på sig också, men nu är det ju enbart när hjulen är still. kan ju tillägga att slutsteget lyser hela tiden, remoten finns väl bara ett sätt att koppla eller? inte jag som kopplat det till stereon
En lite dum fråga kanske men... remoten är väl inte kopplad till bromsljuset i baklyset...?
Det var något sådant jag tänkte också! Eller något som har ström medans den inte rör sig. TS: Lyser steget även när bilen rör sig? (om någon kompis kan kolla medans du kör).
En lite dum fråga kanske men... remoten är väl inte kopplad till bromsljuset i baklyset...?
Det var något sådant jag tänkte också! Eller något som har ström medans den inte rör sig. TS: Lyser steget även när bilen rör sig? (om någon kompis kan kolla medans du kör).
vart har du kopplat remoten och vart har du kopplat jorden ?
jorden har ja kopplat i karossen, remoten vet ja inte då inte jag kopplat den, men ja antar att den är kopplad från kabeln som kommer från stereon? vart kopplar man den annars?
Okej prova att koppla ur remoten och dra en liten kabel från + på steget till remoten på steget och se om det funkar annars kanske de är jorden som spökar så prova å byta den med så fall. har haft liknande problem och har varit jorden som lurat en
Okej prova att koppla ur remoten och dra en liten kabel från + på steget till remoten på steget och se om det funkar annars kanske de är jorden som spökar så prova å byta den med så fall. har haft liknande problem och har varit jorden som lurat en
steget lyser medans ja kör
Hur vet du att steget är igång när du kör samtidigt? Tvivlar att du ser steget om det ligger i skuffen.
När du stänger av stereon helt borde steget också stänga ner helt. På så vis vet du om remoten är kopplad via stereon och bilen kan vara igång då du gör det. Men dör den inte är den kopplad på annat.
steget lyser medans ja kör
Hur vet du att steget är igång när du kör samtidigt? Tvivlar att du ser steget om det ligger i skuffen.
När du stänger av stereon helt borde steget också stänga ner helt. På så vis vet du om remoten är kopplad via stereon och bilen kan vara igång då du gör det. Men dör den inte är den kopplad på annat.
Hade luckan öppen i baksätet så att man såg in i kofferten, och ja, steget stängs av när ja stänger av stereon