2403
Sök

Ford 32 "Black Sunday" Film på sidan 32

Nybygge av en Duett i Ford kostym med stressfläkt.

310 937 Visningar
Uppdaterades senast 6 augusti 2016
64 Inlägg
27 februari 2014
Har precis suttit å sträckläst tråden...fick träsmak ! Men otroligt bra å informativt !
Har du sålt fälgarna ? (Skulle sitta som en smäck på min pv)....Annars kan du skicka ett PM..

855 Inlägg
27 februari 2014
Det tycker jag att du gör helt rätt i. Är golvet fast i karossen, eller kan lyfta in bågen underifrån upp i karossen?
Men du bör ha stöttor fram till rambenen och och sidostöttor från huvudbågen i dörröppningen åxå. Lite svårt dock att få till nåt som blir lagligt i nåt reglemente så här i efterhand kanske, men kan ju ändå skydda mer än plasten...

Min båge är inte heller ett skit laglig, men i såna karosser är det inte lätt om man vill kunna använda bilen mer än på bana.
Men finns ändå ingen klass för mej. Bara trackdays och streetrace.
Senast redigerat av scaryeyes (27 februari 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

510 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
Choppahead skrev:
Har precis suttit å sträckläst tråden...fick träsmak ! Men otroligt bra å informativt !
Har du sålt fälgarna ? (Skulle sitta som en smäck på min pv)....Annars kan du skicka ett PM..

Kul att du gilla tråden smile fälgarna finns kvar, pmar dig när jag sovit klart. Kom just hem från nattskiftet

510 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
scaryeyes skrev:
Det tycker jag att du gör helt rätt i. Är golvet fast i karossen, eller kan lyfta in bågen underifrån upp i karossen?
Men du bör ha stöttor fram till rambenen och och sidostöttor från huvudbågen i dörröppningen åxå. Lite svårt dock att få till nåt som blir lagligt i nåt reglemente så här i efterhand kanske, men kan ju ändå skydda mer än plasten...

Min båge är inte heller ett skit laglig, men i såna karosser är det inte lätt om man vill kunna använda bilen mer än på bana.
Men finns ändå ingen klass för mej. Bara trackdays och streetrace.

Tänkte ha allt bildat. Svetsar fast fast plattor i ramen, o sen lyfter man på karossen, lyfter in dom två bågarna för sig o sen bultas allt inne i bilen. Blir ju inte godkänd för nån racing men det kommer kanske rädda livet på en den dag olyckan är framme

64 Inlägg
27 februari 2014
Slimbastard skrev:
Choppahead skrev:

Kul att du gilla tråden smile fälgarna finns kvar, pmar dig när jag sovit klart. Kom just hem från nattskiftet

Vet hur det känns ! Jobbar själv natt denna vecka,men har tur som kan sitta vid en dator när det e lugnt ! (Och läsa såna här trevliga trådar !)

510 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
Haha, jo det blir ganska mycket dötid på nätterna, som nu t.ex. Perfekt tillfälle att jaga leverantörer o söka inspiration!

855 Inlägg
28 februari 2014
Jag vill åxå ha ett jobb med dötid!!!!! Har iochförsig middagsrast nu, men jag är i garaget och jobbar inte nu.

Hela min livsplanering dog! Helgskiftet läggs ner och jag ska börja jobba natt igen. 5 nätter i veckan!? Visserligen 60 timmar i veckan så det blir pengar. Men var tog byggtiden vägen?????
Rena skiten detta.

Så jag får väl ta mej till elmia sen då och ta ett snack me dej där uppe.

510 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
scaryeyes skrev:
Jag vill åxå ha ett jobb med dötid!!!!! Har iochförsig middagsrast nu, men jag är i garaget och jobbar inte nu.

Hela min livsplanering dog! Helgskiftet läggs ner och jag ska börja jobba natt igen. 5 nätter i veckan!? Visserligen 60 timmar i veckan så det blir pengar. Men var tog byggtiden vägen?????
Rena skiten detta.

Så jag får väl ta mej till elmia sen då och ta ett snack me dej där uppe.

Ja det hade vart kul o ses o tjöta lite. Se va det e för typ som numera äger mitt gammla säte haha.

Jag e på g att byta jobb, jag tycker det e så j**la segt att jobba 4-skift. Tycker man mest går runt o e seg i kolan

855 Inlägg
28 februari 2014
Men det händer ju lite i garaget, så då kan det ju inte va helt kass....
Jag vill helst inte jobba alls.

510 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
scaryeyes skrev:
Men det händer ju lite i garaget, så då kan det ju inte va helt kass....
Jag vill helst inte jobba alls.

Ne men resten av livet blir ganska osidosatt kan jag lova.

Det är iofs lite mitt eget fel då jag sen i somras har jobbat med att göra om min firma. Har utvecklat mitt garage, utökat maskinparken o min kompetens främst. Har även jagat leverantörer o e inne i slutklämmen med att fixa avtal om återförsäljing.

Min plan är att till Elmiamässan lansera SMT Custom Works. Rodden kommer jag använda som visitkort/marknadsföring. Min tanke/idé är att kunna erbjuda custom tillverkning av allt ifrån blinkerspakar till kompletta fordon. Tänker börja med det hela på en hobby nivå, o så får jag se hur efterfrågan blir. Tanken är inte att göra allt själv, utan jag har muntliga avtal med ett antal olika personer med olika typer av kompetens, för att kunna erbjuda ev. kunder alla typer av jobb.

Gör detta dels som en kul grej, o dels för att utveckla migsjälv. Vi får se helt enkelt vart det bär av smile

510 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
Skriftlig update! I helgen så åkte karossen på, o jag kan knappt beskriva hur skönt det kändes! Hade gärna delat med mig av bilder på det, men det e ju tyvär lite hushhush över det hela. Jag ska dock posta bilder i veckan på detaljarbeten jag hållt på med, som layouten i bagaget t.ex.

Mina vänner, jag har nog bestämt mig för fälgval på rodden, men lite förslag från er e ju inte fel! Har som kriterie att det ska vara 17" i fram. Kom med förslag vetja! smile

855 Inlägg
4 mars 2014
Jag hade röstat på american racing TT ll. Alla dagar i veckan om det vore min bil!
Tyvärr kunde jag inte ha det på min pga bredden.....
Men har dom på transamen i alla fall

346 Inlägg
4 mars 2014
CRAGAR SERIES 69 DELUXE. sjukt snygga!

510 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Nja.. Dom känns för jänke... Jag vill ha en mer modern/europeisk känsla till dom. Är ju en eurorodd liksom wink

230 Inlägg
5 mars 2014
Håller med scaryeyes angående fälgvalet. TT2 är sjukt läcka fälgar. Inte för jänk heller imo.
Annars ser det as schysst ut som vanligt! Och angående att du skall hålla karossen hemlig tills Elmia, det var den sämsta idéen jag hört hittills 2014 wink

Hobbymekaniker / IT-Tekniker
353 Inlägg
5 mars 2014
henkaae skrev:
Håller med scaryeyes angående fälgvalet. TT2 är sjukt läcka fälgar. Inte för jänk heller imo.
Annars ser det as schysst ut som vanligt! Och angående att du skall hålla karossen hemlig tills Elmia, det var den sämsta idéen jag hört hittills 2014 wink

Bra idé att vara hemlig smile Dålig nyhet för oss som vill se i förväg. Man får ju hoppas på mycket bilder från Elmia bara för oss som inte kan ta oss dit smile

Kika gärna in mitt lilla BMW projekt: BMW E90 325i - Små planer hittils

855 Inlägg
5 mars 2014
Kolla lite på http://www.oewheelsllc.com/
Bra priser och hyffsat utbud
Det var där jag jag köpte mina stulna hjul. Innan dom blev stulna då....

10 164 Inlägg
5 mars 2014
Kan ju säga åt dig att ta en titt här http://www.gand.nu/sv/ dom har endel mer europeiskt liknande fälgar kanske du finner något du vill ha själv köpt fälgar till mitt pvn projekt där big_smile

lycka till med fälg valet big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

510 Inlägg
6 mars 2014
Trådstartare
scaryeyes skrev:
Kolla lite på http://www.oewheelsllc.com/
Bra priser och hyffsat utbud
Det var där jag jag köpte mina stulna hjul. Innan dom blev stulna då....

Låter tveksamt du, om dom var stulna före eller efter du köpte dom wink

510 Inlägg
6 mars 2014
Trådstartare
Jag e ute efter fälgar med bredfälgkant, o helst 5 ekrade. Färger o sånt e inte så viktigt

Sök