3038
Sök

Ford 32 "Black Sunday" Film på sidan 32

Nybygge av en Duett i Ford kostym med stressfläkt.

309 501 Visningar
Uppdaterades senast 6 augusti 2016
510 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
Racingse skrev:
Ta det lungt, bygg klart oavsett den tid och pengar det tar, annars ångrar du dig bara.
Det är inte målet som är det roliga utan vägen dit smile
Annars hade man väl köpt en färdig bil? för inte är det dyrare iallafall det är säkert.

Just nu känner jag bara att vägen dit är skittråkig sad Vill ut på vägarna nångång snart.

10 163 Inlägg
6 maj 2014
Släng in ett chippat orginalsprut om du vill ut fort eller så bygger du klart för detta är mycket fränare än v8 smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

230 Inlägg
6 maj 2014
Riktigt jäkla fet vart den! Kanon snyggt.
Tråkigt att du tappat motivation. Men som någon annan sa, skulle du ändra koncept nu så tror jag med att du kommer ångra dig. 32'a Rod + csb är riktigt fränt, men det är sååå gjort. Fortsätt på denna setup! Kommer bli så brutalt.

Keep it up wink

510 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
Djo skrev:
Släng in ett chippat orginalsprut om du vill ut fort eller så bygger du klart för detta är mycket fränare än v8 smile

henkaae skrev:
Riktigt jäkla fet vart den! Kanon snyggt.
Tråkigt att du tappat motivation. Men som någon annan sa, skulle du ändra koncept nu så tror jag med att du kommer ångra dig. 32'a Rod + csb är riktigt fränt, men det är sååå gjort. Fortsätt på denna setup! Kommer bli så brutalt.

Keep it up wink

Tackar för alla uppmuntringar, det hjälper faktiskt. Hade gärna kört med orginalsprut, men det går inte då fördelaren inte får plats pga torpeden, så kommer köra tändningen med indivuduella tändspolar via maxxecu o triggerskiva.

Jo, en 32 med sb har man ju sett förut, o det hade vart tråkigt att gå ifrån stuket. Börjar smått hitta motivationen igen, känns bara som att det där ljuset i tunneln är där, men aldrig kommer närmare. Får väll lära mig tålamod helt enkelt.

81 Inlägg
7 maj 2014
Går det inte att bygga om torpeden så fördelaren får plats ?

The Devil is in the details...

510 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
greasemonkey2 skrev:
Går det inte att bygga om torpeden så fördelaren får plats ?

Klart det går, men då den e i glasfiber så får jag hålla på o plasta om, o då får jag lyfta av karossen, och bygga om bågen som går precis bakom torpeden (bågen är svetsad i ramen), o flytta värmepaket etc etc.

762 Inlägg
7 maj 2014
Det är bara att kämpa på och jag tycker helt klart att du ska fortsätta att köra med denna motorn, det blir mer eget! smile

Tycker du att det blir mycket pengar att lägga ut på ett sprut så kanske du kan köpa ett billigare sprut till att börja med, så att du kan komma ut och köra fortare? smile Sen kör du med det sprutet tills du tröttnat på det.

Då kanske motivationen kommer tillbaka också när du ser att du snart kan få ut bilen på vägarna?

Eller så köper du ett MaxxECU och ger dig fan på att du ska få ihop det! smile

10 163 Inlägg
7 maj 2014
Går sätta block fördelare om man byter mellan axel men nog fan kommer den vara betydligt roligare med ett maxx ecu smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 861 Inlägg
7 maj 2014
Kör med Saab trionic 5! Komplett sprut för typ 2k inklusive alla sensorer och allt! Mappa gör du själv efter någon timme av pillande i programmet t5 suite!

762 Inlägg
7 maj 2014
Djo skrev:
Går sätta block fördelare om man byter mellan axel men nog fan kommer den vara betydligt roligare med ett maxx ecu smile

Har han ett B234 block så går det inte, det finns inget uttag för en blockmonterad fördelare. Men har han B230 block så går det fint att byta till en sådan smile

510 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Garagemuppen skrev:
Djo skrev:

Har han ett B234 block så går det inte, det finns inget uttag för en blockmonterad fördelare. Men har han B230 block så går det fint att byta till en sådan smile

Har ett B230et, vart sätter man den blockmonterade fördelaren?

510 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Kör med Saab trionic 5! Komplett sprut för typ 2k inklusive alla sensorer och allt! Mappa gör du själv efter någon timme av pillande i programmet t5 suite!

Har du nån länk till detta?

Vill tacka alla som peppar! Det hjälper en att tänka posetivt

1 861 Inlägg
7 maj 2014
Slimbastard skrev:
Dr_struts skrev:

Länk till vad? ^^

762 Inlägg
7 maj 2014
Slimbastard skrev:
Garagemuppen skrev:
Djo skrev:

Har ett B230et, vart sätter man den blockmonterade fördelaren?

Den sätter man under termostathuset, det sitter en liten plugg där på blocket som man får ta bort. Det sitter blockmonterad fördelare på alla Volvo 240, även väldigt tidiga 740.

Dock så finns det risk för att du får korta av fördelaren så att du kan få på fördelarlocket utan att det tar i termostathuset på 16V toppen, men det finns en guide på internet hur man gör. Ska se om jag kan hitta den.

Sen får man också byta mellanaxel till en med ett drev till fördelaren (sitter på motorerna jag nämnde ovan) smile

Edit: Hittade länken!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=49700
Senast redigerat av Garagemuppen (7 maj 2014)

klabbarpan
3 041 Inlägg
7 maj 2014
Ganska enkelt igentligen. Ta en t5 härva från en 900, ala givare med. Triggern till sprutet kan du använda dig av Volvos originala hallgivare. Båda systemen anvönder 60-2 trigger. Dock tänder saaben vid 117 grader inte volvon.  Så man får labba lite med avänghjulet och sedan kompensera det sista i ign filen på t5suit. Själva trionicen adapterar sig självft med. Så via autotune skapar du en startmapp smile sök på det så kommer du hitta info så du kan torka arslet med de wink

510 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Slimbastard skrev:
Dr_struts skrev:

Länk till vad? ^^

Insåg nu att du inte pratar om ett eftermarknadssprut haha. My bad.

1 861 Inlägg
7 maj 2014
Slimbastard skrev:
Dr_struts skrev:
Slimbastard skrev:

Länk till vad? ^^

Insåg nu att du inte pratar om ett eftermarknadssprut haha. My bad.

Riktigt smart och TOK enkelt!

855 Inlägg
8 maj 2014
Slimbastard skrev:
Racingse skrev:
Ta det lungt, bygg klart oavsett den tid och pengar det tar, annars ångrar du dig bara.
Det är inte målet som är det roliga utan vägen dit smile
Annars hade man väl köpt en färdig bil? för inte är det dyrare iallafall det är säkert.

Just nu känner jag bara att vägen dit är skittråkig sad Vill ut på vägarna nångång snart.

Men du har byggt jättefort ju. Kolla vilket skick min är i. Ungefär byggstart samtidigt.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

341 Inlägg
15 maj 2014
Verkar ju klar, va tråkigt wink

Följer och håller koll på tråden iallafall big_smile

510 Inlägg
19 maj 2014
Trådstartare
Det som hänt sen sist som inte var så kul o ta kort på är: Har rivit ner allt runt blocket o byggt upp allt igen. Hade ett vatten läckage nånstans förut, har hittat och åtgärdat det. Har bättrat på lite färg o har även slängt på en ny kamrem.

Fick även hem polykarbonat skivor. Katten Sture är som vanligt sällskap i garaget

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134317/134317-6219f58d9c67b15dfd44a85699feb9b5.jpg

Bakre fälg, hittade en sticker som matchar min syn på folk som retar sig på mitt bygge

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134317/134317-9bda0fd0919d5c3b92d1d8444d71aed9.jpg

Sen så valde jag att gå ifrån inbyggd wastegate, med anledningen av att hjulet tog i klockan vid fullt rattutslag. Ska bygga in utloppet från wgn in i downpipen senare. 40mm wg

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134317/134317-c5d752b52098e2742292299adf1e1b89.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134317/134317-9cd2a0cf0f919e1c87a6a50b20de6e17.jpg

Sök