En god vän till mig köpte en Chevrolet 41a cab nyligen som är ombyggd till custom på 70 talet. och har troligen inte gått sedan dess, den är i stort behov av rost lagning i hela golvet och vissa delar av karossen. jag har tagit... Visa mer
Förbaskat Fint arbete du gjort på karossen.. skönt att vara klar med rosten? kommer nog bli kalas med orange lack på kärran .
tack så mycket! ja de är en kännsla som är svår att beskriva haha kombinerat med vårkännslan som kom i helgen de kliar lagom i fingrarna att börja med sitt egna nu vill jag lova!
Vill be om ursäkt för den olidliga fördröjningen har haft problem att föra över bilderna, men nu kommer en bamse uppdate
Har endast riktat upp den med glasfiberspackel och sen lagt ett bra lager med epoxigrund, använde mig av en högtrycks spruta.
*
in i alla skrymslen!
kul å se bilens former i de blanka innan färgen härdat
*
lite helhetsbild på de nya golvet, ser ganska ok ut med lite färg
Nu har färgen härdat och bilen är kittad överallt både under och inuti
Inuti.
Gött stuk!
Här kommer lite bilder på dem verktyg som jag använt under projektet, min Krymp/ sträck maskin
min vals, den som gjort alla snygga rylor i golvet
Pappas Kempi svets som tjänstgjort i garaget i 20 år, FRUKTASVÄRT bra!
Och min lufthammare så man kan fixa dem runda formerna
Innan jag levererar bilen till farbror Lennart så ska jag måna torpedväggen så han kan lägga i motor innan bilen hel lackas
lamboghini orange!
avmaskerad redo för leverans!
Hej då bilen! nu är de upp till farbror Lennart! jag ska försöka lägga upp lite bilder på hans fortsatta arbete så ni får se vad som händer med bilen, men mitt arbete är färdigt! tack för alla komentarer och all uppmuntran