Kul! Just den där har jag spanat på. Hur är det med åkomligheten under? Om man vill skruva bort avgassystemet t.ex. Är lyften mycket i vägen? Du säger ju att man kan ställa den mot väggen. Det står att ramen är 150mm hög. Är det höjden på hela lyften när den är hopfälld? Har ett trångt flerbilsgarage som hör till lägenheten, därav min fråga..
Kul! Just den där har jag spanat på. Hur är det med åkomligheten under? Om man vill skruva bort avgassystemet t.ex. Är lyften mycket i vägen? Du säger ju att man kan ställa den mot väggen. Det står att ramen är 150mm hög. Är det höjden på hela lyften när den är hopfälld? Har ett trångt flerbilsgarage som hör till lägenheten, därav min fråga..
Ja det är när den är ihopfälld. Jag ställer då upp den mot väggen. Man kan ju sätta några krokar som håller fast den så kommer den ju inte ta mer än 150mm från väggen. Sen måste man ju kunna få ner den under bilen från sidan eftersom den är lika bred som en bil. (Kommer inte in framifrån eftersom hjulen är i vägen.
När man lyfter så lyfter man ju alltid mellan hjulparen. Mer mot bakhjulen om man lyfter bak och mer mot framhjulen om man vill lyfta fram. Tycker att det är bra åtkomst även där lyften står. Eftersom den är byggd för att lyfta halva bilen åt gången så behöver den ju inte vara lika kraftig som en saxlyft tex.
Det enda problemet jag har haft är att den inte riktigt passade undersidan av porschen då balkarna sitter så långt in på den och justeringen i sidled på lyftpaddarna inte räckte till. Så kanske mäta först under bilen och se så att det funkar jämfört med de mått som verktygsboden skriver på sin sida. Porschen var även för låg för att kunna få under lyften så först fick jag lyfta lite på ena sidan med en vanlig domkraft för att få upp bilen lite.
Till vår BMW 520 E34 funka den perfekt och troligtvis så gör den det till de flesta vanliga bilar.