2430
Sök

Stora tråden om temat Polisbilar/ Blåljus/ Civilare mm.

7 100 Inlägg
8 oktober 2012
#261
man får visst skriva POLIS!har mejlat ja med.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

403 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
#262
Vi får väl se vad som händer med "civilaren". Om det nu går så långt.
Vilket vi inte önskar eller hoppas på.


Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 oktober 2012
#263
de har inga bevis, o han har inte gjort något lagbrott! smile


403 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
#264
Funkiee skrev:
de har inga bevis, o han har inte gjort något lagbrott! smile
Nä, inte än. De kan ju ändra regelverk.


109 Inlägg
8 oktober 2012
#265
http://www.garaget.org/?car=302642 Kolla in denna är ju laglig så varför skulle inte din vara det

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 oktober 2012
#266
cheriffs är lite mer utrustad än den där! smile o den är laglig


7 357 Inlägg
8 oktober 2012
#267
ärligt talat tror jag Polisen bara vill skrämmas,, å är man ung så tror de att det är lättare wink OM folk TROR du är polis?? vafan finns ju folk som tror var och varannan volvo med tonade rutor är polis,, plus att man MÅSTE bromsa inför kameror,, näää tror inte snuten har nått att gå på,, utan försöker bara statusera ett exempel på dig,, å sen ringa AB å få en fet annons,, wink


947 Inlägg
8 oktober 2012
#268
du får åka runt med bilen stripad om du så vill det. Jag ska stripa min om jag nu kommer ha den bilen kvar, ska även ha blåljus ramp mm. Har filer med text utdraget från hovrätten om att man får åka med en stripad bil SÅLÄNGE man inte åker runt och gör polisiära saker som tex att stoppa bilar mm.


Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 oktober 2012
#269
850_GLT skrev:
du får åka runt med bilen stripad om du så vill det. Jag ska stripa min om jag nu kommer ha den bilen kvar, ska även ha blåljus ramp mm. Har filer med text utdraget från hovrätten om att man får åka med en stripad bil SÅLÄNGE man inte åker runt och gör polisiära saker som tex att stoppa bilar mm.
du får dock inte ha deras polis krona, den som sitter på bakdörren på polisbilen


OUTLAW1
8 oktober 2012
#270
bmx skrev:
man får visst skriva POLIS!har mejlat ja med.
Maila mig en kopia på det tack..
Jonazc@yahoo.se
Så ska jag motfråga lite..

218 Inlägg
8 oktober 2012
#271
den hans lidö verkar lite mysko. Fick svar på detta om att slänga i xenon i helljuset på en 850:
"Hej!
Varje bil är helbilsgodkänd och efter det så får man inte göra ändringar eller förändringar. Det kan bli böter om man gjort någon ändring.

Hälsningar HANS"

lite offtopic men men tongue

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Avstängd
10 388 Inlägg
8 oktober 2012
#272
Tommty skrev:
den hans lidö verkar lite mysko. Fick svar på detta om att slänga i xenon i helljuset på en 850:
"Hej!
Varje bil är helbilsgodkänd och efter det så får man inte göra ändringar eller förändringar. Det kan bli böter om man gjort någon ändring.

Hälsningar HANS"

lite offtopic men men tongue
Hans (doh!) svar är ju lite i relation till exakt hur din fråga såg ut dock

(och nej, du får -egentligen- inte sätta xenon i helljuset heller)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

249 Inlägg
8 oktober 2012
#273
Det är rätt som denne säger. Men det är knappast någonting någon frisk polis skulle sätta ombesiktning och böter på!

Förresten, kommer avrusta V70in, så känner någon sig manad att köpa utrustning separat så kontakta mig!

MVH


118 Inlägg
8 oktober 2012
#274
Så polisen har skrämt upp dig verkar det som. Förstår dig till viss del, men ta det lugnt och oroa dig inte! Gör det som känns bäst!

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'

249 Inlägg
8 oktober 2012
#276
Jag får tämligen inte bilen såld med enkelhet då den nu funnits på blocket i två veckor idag.  Avrustar jag bilen kanske fler personer lockas att köpa den då alla inte vill färdas i en snarlik civilpolisbil. Även priset kommer vara avsevärt lägre utan utrustningen. Vidare har jag då tillika gjort en god gärning och möjligtvis blir våran lokala polis nöjda över mitt egenfattade beslut att avrusta bilen.


7 357 Inlägg
8 oktober 2012
#277
kan förstå att du avrustar den pga att den ska bli såld iaf wink  snuten skiter vi i wink
Senast redigerat av granadadr (8 oktober 2012)


249 Inlägg
8 oktober 2012
#278
Polisen är något som sannerligen behövs i samhället för att allt skall fungera optimalt bland människor och dess beslut och gärningar, men jag måste dock medge att man stundom kan irritera sig över poliser även om de försöker göra sitt arbete. Tyvärr är det ju så att de olagliga/omoraliska prylarna oftast är dem roligaste.. smile


4 112 Inlägg
9 oktober 2012
#279
Att dom ens lägger tid och resurser på att skrämma dig för ngt som inte ens är olagligt tycker jag är väldigt dumt...

Dom borde lägga mer tid på dom 98% av brotten dom inte löser istället...


OUTLAW1
9 oktober 2012
#280
zemet skrev:
Att dom ens lägger tid och resurser på att skrämma dig för ngt som inte ens är olagligt tycker jag är väldigt dumt...

Dom borde lägga mer tid på dom 98% av brotten dom inte löser istället...
98%?? vilken källa har du den uppgiften från??


Hade din bil varit olaglig Civilarn hade polisen plockat av dig den bilen direkt....
Fråga "vad" polisen vill att du plockar av från bilen...sedan kontaktar du en jurist som får titta lite på detta ärendet...sen säger du till polisen att möta dig i rätten om du har all rätt på din sida..OCH låter dom preöjjsa kalaset för jusrist,din tid, samt en ärekränkning..

Har du rent mjöl i påsen och all rätt på din sida så stå på dig...Detta är bara ett maktspel som polisen tror dom kommer vinna..

Att sedan rikspolisstyrelsen svara en sak på ett mail och sedan Polisen i landet en annan e ju bara skrattretande..vet som inte ens själv vad som gäller??(detta gäller bilden som finns å sidan 1)


Sök