Bortse från Lathetens inlägg till att börja med. Dina värden är "riktigt" dåliga, alldeles för dåliga för att kunna "räddas" av en ordentlig varmkörning så som jag ser det (främst med tanke på den låga lambdan, dvs ordentligt fet blandning). Jag skulle börja med att chansbyta lambdasonden, har den aldrig varit bytt så är det en god ide. Vissa tillverkare rekommenderar lambdasondsbyte efter 16000 mil, dvs den reglerar i regel inte snabbt nog vid det miltalet, därmed INTE sagt att den inte klarar besiktningen, men förbrukningen kan bli lidande. Jag hade själv liknande värden på min M5 vid förbesiktningen -05, BMW sa "Kan vara katten, kanske lambdan eller förmodligen toppen som är kass...". Jippi. Chansbytte lambdan o körde till besiktningen, alla värden bra o har så förblivit tills i år, så jag håller tummarna att den går igenom i år med men helt säker kan man aldrig vara...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure