2831
Sök

Nytt ljud till Volvo S60

23 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
Hejsan jag hade tänk köpa basar (hel låda eller bygga egen), Ny DvD spelare med touch skärm och ett slutsteg. Problemet är dock att jag inte vet ett skvatt om vad som är något att ha och vad man inte ska ha. roll

Har en Volvo S60 som spelar hyffsat men vill ha mer bas tryck i bilen. var i kontakt med Brl och dom sa att jag inte behövde byta högtalarna i dörrarna/instrumentbrädan för dom är redan bra, det är stereon som drar ner dom (enligt brl) smile

Lyssnar mest på Techno, Hardstyle och rap.

budget låt säga runt 8-15 tusen. cool

vill ha ett ljud så man får en fin massage i ryggen och skaka inredningen om det går big_smile

måste dock ha så jag kan plocka ur lådan eller att den inte tar så stor plats pga av att jag måste kunna lasta arbetsgrejer på jobbet. hmm

Tack på förhand för svar

Mvh Dennis aka ZuroX

466 Inlägg
9 augusti 2012
Hej ja det blir stor skillnad av bara av att byta huvud enhet ,, du kan ju gå in och kolla hur jag gjorde, sen satte jag en rockford 12 a med steg det blev stor skillnad, jag skulle vilja veta vädret är för högtalare i dörrarna, har googlat runt på bilder jag skulle vilja se exakt hur dom ser ut innan jag beställer nya om det är kit eller koaxialer ....

452 Inlägg
10 augusti 2012
ZuroX skrev:
Hejsan jag hade tänk köpa basar (hel låda eller bygga egen), Ny DvD spelare med touch skärm och ett slutsteg. Problemet är dock att jag inte vet ett skvatt om vad som är något att ha och vad man inte ska ha. roll

Har en Volvo S60 som spelar hyffsat men vill ha mer bas tryck i bilen. var i kontakt med Brl och dom sa att jag inte behövde byta högtalarna i dörrarna/instrumentbrädan för dom är redan bra, det är stereon som drar ner dom (enligt brl) smile

Lyssnar mest på Techno, Hardstyle och rap.

budget låt säga runt 8-15 tusen. cool

vill ha ett ljud så man får en fin massage i ryggen och skaka inredningen om det går big_smile

måste dock ha så jag kan plocka ur lådan eller att den inte tar så stor plats pga av att jag måste kunna lasta arbetsgrejer på jobbet. hmm

Tack på förhand för svar

Mvh Dennis aka ZuroX

Med den budgeten du ändå har tycker jag det vore lite tokigt att INTE byta högtalare??
Om säljaren på BRL tycker dem låter bra kanske det är dax för honom att söka nytt jobb.

Det sitter 6,5" kit fram och 6,5" koaxial i bakdörrar och ev ett par högtalare i hatthyllan beroende
på vilket paket bilen är utrustad med.

Gjorde faktist en s60 här för några veckor sen med grymt bra resultat till följd och en väldigt glad och nöjd kund.
Använde mig av följande produkter:

CD/DVD: Pioneer AVH-4400BT
Framdörr: Hertz ESK165.3
Bakdörr: Hertz ECX165.3
Baslåda: Hertz EBX300.4
Slutsteg: Hertz HDP4

ca 14.000kr + installations material

Mvh Mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
11 augusti 2012
Team_Bilradiohuset skrev:
Med den budgeten du ändå har tycker jag det vore lite tokigt att INTE byta högtalare??
Om säljaren på BRL tycker dem låter bra kanske det är dax för honom att söka nytt jobb.

Det sitter 6,5" kit fram och 6,5" koaxial i bakdörrar och ev ett par högtalare i hatthyllan beroende
på vilket paket bilen är utrustad med.

Gjorde faktist en s60 här för några veckor sen med grymt bra resultat till följd och en väldigt glad och nöjd kund.
Använde mig av följande produkter:

CD/DVD: Pioneer AVH-4400BT
Framdörr: Hertz ESK165.3
Bakdörr: Hertz ECX165.3
Baslåda: Hertz EBX300.4
Slutsteg: Hertz HDP4

ca 14.000kr + installations material

Mvh Mackan

Sitter 6.5" kit fram, 6.5" mid i dörrarna bak och 8" koax i hyllan smile

Själv hade jag kört ungefär samma setup, fast valt HSK 165.3, skippat baksystemet helt och kört lite rearfill från originalhögtalarna (drivet av HUn, gärna delat vid 100Hz om maskinen har aktiva filter). Hellre lagt lite mer krut på att dämpa och montera kittet fram ordentligt.

Basen nästan måste spela in genom skidluckan. Det är inte alls lätt att få bra ljud om du inte bygger en egen låda som sluter tätt mot ryggstödet!

Lycka till!
Senast redigerat av F4S4N (11 augusti 2012)

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Sök