15 augusti 2012
Trådstartare
Tja tja!
Hade problem med min tempmätare, monterade en extern tempmätare då det visade sig att det säkerligen är kabelbrott, men givaren var fungerande. (trodde då jag var på rätt givare och grejja)
Men imorse gick mätaren upp, och jag tänkte va fan.. kontakten är ju inte ens ipluggad!? Då slog de mig att det sitter ju två givare i blocket under insuget, är det den närmast kamremmen som är tempgivaren ? Denna är nämligen i pluggad!
Han är som svårtstartad kall också, så jag funderar på om det inte är pga att det kanske är fel givare jag satt kontakten till min externa tempmätare, att det kanske är automatchoken som är längst in närmast torpedväggen, eller är jag ute oc cyklar nu ?
Andra orsaker till att han kanske är svårstartad kall ?
Vart sitter tex kallstartsventilen och hur ser han ut om jag har en sådan bild vore trevligt, vet inte vilket bränsle system jag har i.
Vet iaf att det sitter 940 LTT motor i han.
Simon