Mm.. gissar me på ventilen innan det är något med bränslet faktiskt. Som sagt så är det inte ovanligt att desa ger sig och de kan ge felkod men vad jag förstått så är det nästan vanligare att dom inte ger någon..
a, jag sätter mina pengar på den förre bränslefilter eller liknande strul faktiskt..
Som SLG skrev så brukar man kunna köpa dom direkt på volvo över disk för ungefär de pengarna. Tror den lite kraftigare IPD ventilen ligger kring 1 000:- Så se om du har några felkoder o testa att byta ventilen så har du någonstans att börja iaf. Lycka till o skriv gärna hur det går här i tråden, kan ju alltid hjälpa någon annan me!
hade exakt samma fel på min s60r i våras.. Fick fram några felkoder då bla ecm 2100 som tyder på ett bränslefel och efter lite felsökande så kunde ja konstater att de var bränsletrycks givaren i feulrailen som inte va riktigt frisk. Köpte en ny på volvo för ca 2000:- samt raderade felkoderna sen har den inte ryckt en enda gång sen dess samt ingen lysande motorlampa! Skit vanligt att denna givaren pajjar på dessa bilar har jag hört dessutom! Nu behöver det ju inte vara detta på din bil, men troligtvis, Läs av felkoderna så blir det enklare attt ringa in felet:)
okej okej! ah men va hos en mekaniker idag och han sa att de kunde vara stiften också? men har börja med att köpt ny magnetventil, så ja vet att den e frisk iallafall,...annars får ja börja felsöka