17 augusti 2012
Trådstartare
Hej!
Jag vill hitta veteranfordon å förare som vill synas på bioduken! Bilar, Moppar, MC, Lastbilar, cyklar från 1960-70 tal. Jag arbetar med rekvisita för långfilmsinspelning, vi ska filma en historia som utspelar sig i en svensk stad 1972-73 samt 1979. Produktionsbolaget bakom heter Filmlance International AB.
Alla vardagsfordon i svensk mellanstor stad söks, ju nyare de är 1972 alt 1979 ju finare skick! å tidigare årsmodeller i det skick de bör ha vid tiden för vår film. Vi har flera scener som utspelar sig i stadsmiljö där tidsenliga fordon ska synas, både i rörelse och parkerade, med lr utan förare i bild. Alla fordon körs av sin egen förare vid inspelningstillfället om vi inte kommer överens om annat.
Vi kommer att filma med start 18e september i Uddevalla, Vänersborg, Göteborg samt Luleå och beräknas vara klara i början av november. I skrivande stund har vi inte en klar inspelningsplan så jag kan inte säga när vi filmar på de olika platserna, jag är tacksam att få veta vem som vill å kan deltaga på olika platser under perioden!
Kanske är det ett förslag på klubbutflykt? Kontakta mig på cameronsfilmfordon@gmail.com Väl mött i 1970talet!
Fridens Liljor!
Anna-Karin