3262
Sök

Hjölp med val av bil!

2 763 Inlägg
24 augusti 2012
it_mutt skrev:
BOLIN_ skrev:
it_mutt skrev:

Ja, visst, men problemet är ju att många missat att audi ändrade sig. Sen är ju nästa problem att många skiter i det även om de vet om det, det rör ju sig trots allt om en hiskelig summa av 1500-2000:- för att byta oljan på verkstad. Tokdyrt i förhållande till en ny låda...eller kanske inte wink

Haha wink Många verkar tycka att det är jobbigt att lämna in bilen på verkstad... en gång hörde jag "en bil ska man ju inte behöva lämna in, de ska ju bara rulla"  av en icke bilintresserad kille roll

Har personligen, flera gånger tyvärr, hört "Vaddå? Ska man behöva fylla på olja?!".

Lite grundläggande "bilunderhåll" borde kanske ingå när man tar körkort

Det är helt jävla otroligt att folk inte kan förstå att man åste underhålla bilen! roll

Volvo - For Life

Avstängd
10 388 Inlägg
24 augusti 2012
CHEEVA skrev:
it_mutt skrev:
BOLIN_ skrev:

Haha wink Många verkar tycka att det är jobbigt att lämna in bilen på verkstad... en gång hörde jag "en bil ska man ju inte behöva lämna in, de ska ju bara rulla"  av en icke bilintresserad kille roll

Har personligen, flera gånger tyvärr, hört "Vaddå? Ska man behöva fylla på olja?!".

de ingår ju faktiskt lite grundläggande bilunderhåll när man tar körkort smile sen hur många som tar åt sig infon är ju en annan femma

Ja, oki, det borde kanske ingå lite mer då helt enkelt tongue

BOLIN_ skrev:
Det är helt jävla otroligt att folk inte kan förstå att man åste underhålla bilen! roll

Ska väl inte behövas...helt tokigt att man ska behöva ta hand om sina saker tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 637 Inlägg
24 augusti 2012
CHEEVA skrev:
it_mutt skrev:
BOLIN_ skrev:

de ingår ju faktiskt lite grundläggande bilunderhåll när man tar körkort smile sen hur många som tar åt sig infon är ju en annan femma

Kolla motoroljan var väl vad jag fick lära mig. Igent om byte. (Tog körkort helt på trafikskola, massor lektioner 2006-2007) (Kunde det dock innan.)
Inget om annat underhåll, kamrem, att bilen far illa av att varvas för mkt osv... (Bara att det dricker mer soppa vid höga varv.)
Även byta däck borde ingå, har vid några tillfällen sett kvinnor ståendes lite halvfarligt vid vägen och vänta på att en man ska komma att byta åt dem. (Därmed inte sagt att alla kvinnor är tafatta.Finns de som inte ens vet att motoroljan ska bytas.
Senast redigerat av Navkapsel (24 augusti 2012)

Sök