90q20v skrev:Halloj!
Du verkar veta det mesta!!
Varför lockar ni folk dit på Lördagen när den igentliga träffen är på Söndagen??
Som Matteee sa så är kanske inte så mkt aktivitet på lördagen.
Kanske skulle det förtydligas att det är lastbilar mm på lördagen och att bilarna är på söndagen mer tydligt än vad det framgår.
Eller en renodlad 2 dagarsträff??
Sen är det alltid svårt att gallra..
Trender kommer och går, bäst hade nog varit att ha hårdare insläpp med en viss föranmällan..
tyvärr är detta mkt tidskrävande och svårt.
Swapmmeetfunktionärerna hade inte jättebra koll.
Vi fick säga till hur vi ville ha det och bråka lite, då någon på moppe hade varit och visat precis när vi kom..
Vi fick en något bredare gång, rörde sig om 2m extra, vilket verkligen behövdes.
Sen var det några avspärningsband som var mitt över vägen som folk fick gå rundan om , hela vägen ut till staketet.
Jag gick personligen och klippte bort dessa när jag såg dem efter några timmar.
Folk gick inte förbi dessa.
När de var borta blev det en helt annan genomströmning, undrade varför folk vände innan..
Mkt skräp kvar efter, fasten vi städade bort allt där vi stått, även andras rester..
Annars får man säga att det verkligen blivit bra flyt på insläppet.
Sedan det grusades i infarten har det gått mkt snabbt.
Ser fram imot alla bilder, här och i tidningar.
Och framför allt, tack till vädergudarna.
Jag är inte arrangör på något sätt, men ser mig som bilentusiast av stora mått och har besökt Vallåkra de senaste tio åren... Typ.
Det är fritt fram att välja vilken av dagarna man vill besöka träffen. Med tanke på hur stor träffen är så är det en bra idé att ha den öppen två dagar, med tanke på långväga gäster osv. Träffens program som finns tillgängligt på hemsidan kan knappast bli tydligare än att det under söndagen står att "1500 bilar från hela Skandinavien väntas" och att det även då är prisutdelning mm. Så har det dessutom alltid varit.
Alla har olika preferenser och en del av aktiviteterna arrangeras endast på lördagen, så det förefaller märkligt att välja den dag med det program som man inte är intresserad av.
Renodlad tvådagarsträff skulle jag gärna kunna kalla det.
Möjligheten att föranmäla sig finns redan. Sedan har jag fått uppfattningen att alla som vill ställa ut sin bil också får göra det. På senare år har det dock skett en positiv förändring tack vare "Show N Shine"-området, dit de finaste bilarna (vet ej om man måste vara föranmäld) hänvisas. Sen får alla andra ställa ut sina bilar med och det finns ju ingen som är tvingad att titta på dem. Men jag förvånas över viljan att ställa ut en bil som är skitful, då tigger man ju om att bli hånad. Visst är det ofta en smaksak om vad som är snyggt, men det torde väl finnas gränser? Jag har även fått uppfattningen att det numera bara är förare av "fina" bilar som bjuds på inträdet av de som ställer ut sina bilar. Se där, två förändringar som det låter som att du borde uppskatta. Själv är jag måttligt intresserad av flertalet bilar utanför Show N Shine-området eller klubbmontrarna, men jag störs inte så mycket av det heller. Det ger ju möjlighet för besökarna att hitta personliga favoriter.
0
0
0
0